اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تعصب کورکورانه را اساس گرفتاری ها، مشکلات و معضلات دانست.
آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، بامداد امروز در ویژه برنامه سحرخیزان با اشاره به عبارت «اشهد الله واشهدکم انی مومن بکم و بما امنتم به کافر بعدوکم و بما کَفرتم به مستبصر بشأنکم و بضلالة من خالفکم» اظهار داشت: منظور آن است که صفات ثبوتیه، سلبیه، توحید، انواع توحید خداوند، رسول خدا و آلش، علم لدنی، صفات حسنه و اخلاق کریمه اش و امامت ائمه اطها ر آنگونه که اهل بیت(ع) عقیده دارند، ایمان دارم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه قرائت های مختلفی از اسلام وجود دارد، افزود: علامه عسکری کتاب معالم المدرستین را در مورد طرز تفکر شیعی و مخالفان نوشته است، این کتاب برای کسانی که تحت تأثیر جوسازی ها و شبهات مخالفان قرار می گیرند، بسیار ارزشمند است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در برابر شبهات مطرح شده باید به علمای اسلام مراجعه شود، خاطرنشان کرد: در این کتاب چگونگی معرفی خداوند و پیامبراکرم(ص) و مقامات اولیای الهی از سوی ائمه اطهار در مقایسه با چگونگی توصیف مخالفان بیان شده است.

زعیم حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: خداوند در وصف مؤمنان می فرماید که سخنان مختلف را شنیده و بهترین آن را انتخاب می کنند؛ از این رو نباید تعصب کورکورانه داشته باشیم که قطعا با تحقیق و پژوهش بسیاری از گرفتاری ها را حل خواهیم کرد.

آیت الله موسوی جزایری تعصب کورکورانه را اساس گرفتاری ها، مشکلات و معضلات دانست و گفت: منظور از عبارت «مستبصر بشأنکم و بضلالة من خالفکم» همان ولایت عامه و امامت ائمه اطهار است اما دشمنانشان دارای افکار سخیفی هستند که حاضر به شنیدن سخنان دیگران نیستند.

وی اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمود یک روز در هفته را برای مسائل دینی و اعتقادات و مراجعه به علما اختصاص دهید.

رسا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار