اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۲۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
لفته منصوری

دو، سه روزی است که دخترم مُنا را برای تحویل پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشدش در دانشگاه شهید چمران اهواز همراهی می‌کنم. دنگ و فنگ و تشریفات پایان‌نامه دست‌کمی از ارائه‌اش ندارد. مُنا سه سال پیش به‌عنوان استعداد درخشان بدون کنکور از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد در رشته‌ی مهندسی عمران سازه در دانشگاه شهید چمران اهواز پذیرفته شد.

در روز ثبت‌نام از دور با مرتضی سجودی معاون مدیر خدمات آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز؛ شخصیتی جذاب، پرانرژی، کارکشته، علاقه‌مند و دلسوز دانشجویان آشنا شدم.

انگار دخترش قبول‌شده بود، بدون اینکه دانشجو را بشناسد، به او عشق می‌ورزد، کارش را راه می‌اندازد، مشکلاتش را رفع می‌کند، با همکارانش سر دانشجو دعوی می‌کند. سه سال پیش یادداشتی با عنوان «برای مرتضی سجودی، انسانی که دیروز از دور شناختم!» در حق این مرد نوشتم.

امروز هم‌دلم هوای این مرد دوست‌داشتنی کرد. دقایقی در اتاق پررفت‌وآمدش نشستم. رفتارش را با دانشجویان زیر نظر گرفتم. یک ریز کار می‌کرد. هر دانشجویی که وارد می‌شد را احترام می‌گذاشت.

با سایر واحدهای دانشگاه تماس می‌گرفت. از اتاق خود بیرون می‌رفت و حضوری کارها را پیگیری می‌کرد.من و دخترم ایستاده بودیم و این صحنه‌های پر از محبت، تعهد و مسئولیت یک کارمند، یک مدیر، یک انسان تمام را می‌دیدیم و لذت می‌بردیم. فکر کرد ما کاری داریم. خودم را معرفی کردم.

از پشت میزش آمد و مرا در آغوش گرفت. گفت من، شما و دخترتان را نمی‌شناسم. از یادداشت سه سال پیش تشکر کرد. او دانشجویان را «شریف» خطاب می‌کرد. می‌گفت من به دانشجویان عشق می‌ورزم. برای او مهم نبود که دانشجو کیست؟ دانشجوی سوری، عراقی، افغانی و ایرانی سجودی را چون اسطوره‌ای می‌ستایند.

امروز همزمان که ما در دانشگاه شهید چمران بودیم، سه تجمع اعتراضی روبروی استانداری خوزستان برپاشده بود. کشاورزانی که به علت کم‌آبی از کشت تابستانه منع شده بودند؛ کارگران خدمات شهرداری منطقه 3 اهواز که مطالبه‌ی حقوق عقب‌مانده‌ی خود را داشتند و کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز که از آینده این شرکت بزرگ نوردی و حقوق خود شکوه داشتند. این تجمع‌های اعتراض‌آمیز به‌طور مستمر روبروی استانداری خوزستان بر پا می‌شود.

متأسفانه بسیاری از مدیران استانی و کشوری به این وضع عادت پیدا کردند. اساس همه‌ی این مشکلات سوء مدیریت و فقدان تدبیر در این استان است. نظام اداری و اقتصادی به‌ویژه در استان خوزستان دچار تکانه‌های شدید شده است. مسائل زیادی برای مردم آفریده است. عادت کردن و عادی جلوه دادن این وضعیت خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای کشور دارد.

نظام اداری قادر نیست مرتضی سجودی [ها] را تکریم کند، او را تکثیر کند، مرتضی سجودی یک استثناء است. او کفاره‌ی گناه یک سیستم را به دوش می‌کشد. من در مقابل این مرد سر تعظیم فرود می‌آورم و از صمیم قلب به او درود می‌فرستم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
محمدحسین همتیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
comment
0
0
comment سلام و عرض ادب
خسته نباشید
جناب سجودی انسانی بدون تکرار هستن.بنده هم چندبار با ایشون ملاقات داشتم.شماره تماسشون رو چند وقتی هست دنبالشم.اگر مقدوره همراهشون رو لطف کنید.تشکر09128588498
comment
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
comment
0
0
comment آقای سجودی گوهر بی بدیل هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار