اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب از پیگیری برای بازگشایی بازارچه مرزی "تیله‌کوه" این شهرستان خبر داد.
محبت جمالی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تعطیلی بیش از یکساله بازارچه مرزی "تیله‌کوه" شهرستان سرپل ذهاب، اظهار کرد: با کمک مسئولین ارشد استان در حال پیگیری و رایزنی برای بازگشایی این بازارچه مرزی هستیم.

وی اظهار کرد: یکی از ملزومات مورد نیاز برای بازگشایی این مرز فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز است که بیش از چهار میلیارد تومان اعتبار برای این کار نیاز داریم تا عملیات روکش آسفالت، ایجاد انبار، محوطه سازی و... انجام شود.

به گفته فرماندار سرپل ذهاب، اداره کل راه و شهرسازی به عنوان کارفرما تکمیل زیرساخت‌های این مرز را بر عهده دارد.

جمالی‌نیا خاطرنشان کرد: آن قسمت از کارها مانند فراهم کردن زیرساخت‌ها و استقرار گمرک که در اختیار ماست با جدیت پیگیری می‌شود.

فرماندار سرپل ذهاب گام بعدی را برقراری رویه در این بازارچه مرزی دانست که باید از طریق تعاملات بین دو کشور انجام شود که استاندار کرمانشاه نیز با تمام توان پیگیر این موضوع است.

وی با اشاره به این‌که بازارچه مرزی تیله‌کوه عمدتا به صورت کوله‌بری فعالیت دارد، یادآوری کرد: سوابق نشان می‌دهد با بازگشایی این بازارچه مرزی نزدیک به دو هزار نفر می‌توانند در آن مشغول به کار شوند و به علاوه ظرفیت تجاری خوبی نیز در شهرستان سرپل‌ذهاب ایجاد خواهد شد.

جمالی‌نیا با بیان این‌که بسیاری از مردم سرپل ذهاب به دلیل تخریب واحدهای صنعتی و صنفی در زلزله سال گذشته شغل خود را از دست دادند، افزود: بازگشایی مرز تیله‌کوه زمینه اشتغال بسیاری از این افراد را ایجاد می‌کند و امید را در دل مردم زلزله زده احیا خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار