اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در 2 سال اخیر، نفت تولیدی میدان های مشترک غرب کارون، حداقل پنج میلیارد دلار درآمدزایی سالانه برای کشور به همراه داشته است.
به گزارش وزارت نفت، علی کاردر در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، از اهمیت مسئولیت‎های این شرکت گفت و افزود: در دو سال اخیر، نفت تولیدی غرب کارون، حداقل پنج میلیارد دلار درآمدزایی سالانه برای کشور به همراه داشته است.

کاردر با اشاره به ظرفیت تولید 70 هزار بشکه‎ای غرب کارون در زمان آغاز به کار دولت یازدهم، اضافه کرد: ظرفیت امروز تولید نفت در این منطقه عملیاتی که به بیش از 300 هزار بشکه در روز رسیده است.

وی با بیان این که با گرفتاری‎های تاریخی مواجه بودیم که غالب آن به زمان تحریم‎ها و قبل از توافق برجام برمی‎گشت، افزود: مدیران وقت نیز ناچار بودند برخی اقدام ها را متناسب با شرایط موجود انجام دهند و نمی‎توان همه تقصیرها را متوجه آنان دانست.

وی یادآور شد: در آن زمان، رویکرد اصلی حرکت به سمت اجرای طرح‎ها در قالب قراردادهای بیع‎ متقابل بود که عملیاتی نشد و مسیر به سمت اجرای پروژه‎ها در قالب ای.پی.سی رفت اما در نهایت پروژه‎ها به صورت بخش های جداگانه و مستقل پیش رفتند.

قرارداد بیع متقابل یک قرارداد دوجانبه ‌است. حقوق و تعهدات مربوط به فروش تجهیزات- تکنولوژی در قرارداد اولیه و تعهدات مربوط به فروش محصول به دست آمده ناشی از بکارگیری تجهیزات مذکور، در قرارداد بیع متقابل درج می‌گردد و طرفین معامله به ترتیب نقش فروشنده و خریدار را بر عهده دارند.

کاردر با اشاره به طرح‎ها و پروژه‎های مهمی که در شرکت متن دنبال می‎شود، ادامه داد: انتظارات زیادی از این شرکت وجود دارد و به ویژه عامل «زمان» باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

تورج دهقانی با حکم مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به عنوان مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت جایگزین سیدنورالدین شهنازی‎زاده شده است.
شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، توسعه میدان های مهم غرب کارون را بر عهده دارد که بزرگترین میدان های نفتی ایران را در خود جای داده است.

میدان های آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی، یادآوران، یاران شمالی و یاران جنوبی با کشور عراق مشترک است و توسعه آنها جزو اولویت های کاری وزارت نفت به شمار می رود.

شرکت متن همچنین توسعه میدان گازی کیش را بر عهده دارد که پس از پارس جنوبی بزرگترین میدان گازی خلیج فارس است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار