شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۵۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
مجیدکیوانی/ دبیر انجمن میراث فرهنگی نوژان کارون

دیروز 26 خرداد ۱۳۹۷، ساعت ۷:۳۰ بامداد از شهراهواز به همراه خودرو تیم خبرنگاران اعزامی روابط عمومی استانداری بسمت شهرستان ایذه حرکت کردیم.

این سفر یک روزه نیز در ادامه بازدیدهای مردمی دکتر شریعتی استاندار خوزستان از مناطق محروم و گاها دور افتاده استان که با هدف دیدار مستقیم با اهالی منطقه، مشاهده ادامه روند پروژه های عمرانی و بررسی چگونگی اجرای طرح های سرمایه گذاری در اینده اقتصادی استان انجام می گرفت.

در این سفر کاری اولویت گروه، بررسی راه های توسعه صنعت گردشگری در شمال شرق خوزستان بود. ما نیز به دعوت سعید رضوانی مدیر خوش فکر روابط عمومی استانداری، سه نفر از مدیران انجمن های میراث فرهنگی و گردشگری استان دعوت به همراهی شدیم.

ساعت ۱۲:۱۰ ظهر، پس از عبور دشت حاصلخیز مال امیر ایذه و گذشتن از ارتفاعات خنک و مشاهده جنگ بلوط  منطقه گلزار و گذر از جاده پر پیچ و خم منتهی به روستای تاریخی امام زاده سلطان ابراهیم، سرانجام هیات همراه سوار بر قایق به ان سوی رودخانه بی رمق کارون به سوی زیارتگاه امام زاده حرکت کردیم.

هیات همراه استاندار با احترام بسیار از سوی اهالی روستا و مسئولین شهرستان مورد استقبال قرار گرفتند. شریعتی با شکیبایی بسیار به سخنان، انتقادات و پیشنهادات اهالی منطقه و چند تن از مدیران شهرستان در رفع مشکلات و کمبودهای روستا را گوش داد.

در پایان جلسه استاندار جهت برطرف شدن اندکی از محرومیت ها در ان منطقه بکر گردشگری وعده اجرای به موقعه و راه اندازی از جاده با کیفیت برای جذب سرمایه گذار و امنیت در ایاب و ذهاب زورا و اهالی ان مطقه را داد.

در حقیقت احداث جاده تنها راه خروج از بن بست محرومیت و اولیت راهبردی، توسعه فرهنگی و اقتصادی در ان منطقه می باشد. زیرا انتقال هر گونه تجهیزات عمرانی، شروع زیر ساخت ها و ارائه خدمات رفاهی بدون داشتن جاده ای مرغوب،  پر هزینه و غیر قابل توجیه اقتصادی می باشد.

توسعه جاده های بازرگانی و گردشگری موجب بازدید و جذب سرمایه گذار، انتقال سرمایه، ایجاد امنیت در هر منطقه و در نهایت شکل گیری اشتغال زایی بلند مدت خواهد بود.

در این بازدید استاندار و هیات همراه بخوبی دریافتند که اجرای خطوط جاده ای با کیفیت در نقاط گردشگری بکر دشت سوسن، ارتفاعات گلزار و منتهی به مرقد امام زاده سلطان ابراهیم پس از این سفر دیگر یک در خواست منطقه ای نیست، بلکه یک اولیت ویژه عمرانی در توسعه اقتصادی زودبازده و ماندگار در استان و جلوگیری از خروج ارز صنعت گردشگری به استان های همجوار می باشد. 

در این سفر به استاندار پیشنهاد دادم تا در اجرای شروع پروژه بزرگ گردشگری در شمال شرق خوزستان،  نخست با گفتمان و ترغیب وزرا و مدیران ارشد شرکت های بزرگ تولیدی ( دولتی) در استان در اندیشه ساخت اقامتگاه های کم هزینه برای ارائه خدمات رفاهی و تفریحی در تعطیلات پایان هفته برای پرسنل شاغل در شرکت های تابعه خود باشند و در صورت این همراهی بخش دولتی موجب شکل گیری و امنیت خاطر نیز  اندیشه بخش خصوصی نیز فراهم خواهد شد.

سرانجام در مسیر بازگشت از امام زاده استقبال اهالی و روستاها همجوار جاده از هیات همراه استاندار بسیار دیدنی بود.

در پایان ساعت ۱۹:۲۰ عصر، سفر یک روزه ام در کنار دکتر غلامرضا شریعتی از شهرستان ایذه به انتها رسید و ساعت ۲۲:۳۵ شب وارد کلانشهر اهواز شدیم.

در بازگشت همه هیات همراه در طول مسیر دچار خستگی و بسیاری نیز در خواب بودند، اما به چشم خویش دیدم یک نفر همچنان بیدار، مشتاق  و پر سرعت بسمت کاخ استانداری برای ادامه جلسات عقب مانده استانی در حال حرکت بود و بی شک این فرد تنها استاندار جوان بود که تا پاسی از بامداد محکوم به بیداری است.

در تمام طول مسیر بازگشتم، متوجه چند نکته بارز در شخصیت مطالبه گر استاندار خوزستان شدم که خود را موظف می داند در طول هفته به نقاط مختلف استان  و به پروژه های سنگین و رنگین سرکشی کند و برایم ثبات شد که چرا و به چه دلیل می بایست تا پاسی از بامداد در دفتر کارش باید بیدار بماند.

با وجود انتقادهای بسیاری که نسبت به کم کاریهای برخی از  مدیریت ستادی و اجرایی استان از طرف گروه های مختلف میشود اندکی را درست و گاهی را نادرست انگاشت و شاید غیبتهای طولانی مدت برخی مدیران ارشد استان در بازدیدهای شهرستانی،عدم حضور در بین مردم و نظارت برپروژه ها پاشنه اشتیل استاندارباشد.

در این شرایط بحرانی سیاسی و اقتصادی استان اگر مدیران ما به انداز یک چهارم استاندار جوان و سخت کوش امروز بر اساس وظیفه سازمانی خود حداقل هفته ای یکبار به مناطق مدیریتی و در راستای پیگیری طرح های عقب مانده و ملاقات با شهروندان همت میگذاشتند می توانستیم بهره وری بیشتری از توان مدیریتی استاندار در کسب اعتبارات ملی درهیات دولت، دعوت، مشارکت و جذب سرمایه گذاران بزرگ در داخل استان بودیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
comment
0
0
comment سلام؛
جناب آقای استاندار بجای بردن جنابعالی به مناطق محروم، تعدادی از مدیرانی که توسعه استان مسئولیت ایشان است را همراه خود می بردند تا بیشتر با فقر بدبختی مردم استان آشنا شوند...
بدبختی و عدم توسعه این استان حاصل اندیشه مجیز گوی خود ماست...
لطفاٌ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار