اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
وزیر جهاد کشاورزی :
محمود حجتی روز دوشنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از کارون به رودخانه جراحی در جمع خبرنگاران با بیان این که از ماه ها قبل مطالعات طرح انتقال آب بین حوضه ای کارون به رودخانه جراحی انجام شده، گفت: با انتقال این آب مشکل تاریخی مردم شادگان که دین بزرگی بر گردن کشور دارند حل می شود، این انتقال آب فوق العاده در حفظ نخیلات و مسایل محیط زیستی شادگان اثر بخش است.

وی افزود: خشکسالی شدید حوضه جراحی و مارون یکی از مشکلات سال های اخیر این حوضه بوده تا جایی که در یکی 2 سال اخیر هیچ آبی وارد منطقه و تالاب شادگان - یکی از مناطق طبیعی و قطب‌های تولید خرمای کشور -نشده و کشاورزی منطقه در معرض نابودی قرار گرفته است. 

وزیر جهادکشاورزی توضیح داد: با هماهنگی با مسئولان آب وزارت نیرو و تخصیص آبی که صورت 
گرفته مقرر شده از ظرفیت موجود بتوانیم مشکل نخیلات شادگان را نیز در کنار بحث ریزگرد در دستور کار قرار دهیم که منابع مالی این کار از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین شد که بخشی از آن از ردیف‌های مختلف و بخشی از ماده 10 و 12 تامین و ابلاغ شد.

وی با اشاره به کانون های ریزگرد جنوب شرق اهواز بیان کرد: منطقه تالاب منصوره یکی از مناطق عمده تولید ریزگرد است که اقدامات زیربنایی در آن صورت گرفته است و کانال پور شریف نیز به طول 47کیلومتر در آن اجرا شد.

حجتی بیان کرد: از اواخر سال گذشته و اوایل امسال موفق شدیم با توجه به آبی که در اختیارمان قرار گرفت بخشی از تالاب شریفه را مرطوب سازی کنیم که همین امر در کاهش ریزگرد تاثیر به سزایی داشت.

وی ادامه داد: عمده فعالیت های صورت گرفته در 2 سال گذشته با پشتیبانی دولت، مجلس شورای اسلامی و توجه مقام معطم رهبری و مسئولان استانی بوده است که منجر به طرح نهالکاری شد و هم اکنون آثار آن را شاهد هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با نهال هایی که در اواخر سال 95و اوایل سال 96 کاشته شد منطقه آرام آرام حالت جنگلی به خود گرفته است و امیدواریم روزی شاهد باشیم با توجه به برنامه ای که در دستور کار است همه این مناطق جزو محدوده ای باشند که در چارچوب طرح جامع قرار بگیرند و بتوانیم تامنطقه هندیجان مسایل را حل کنیم و بر این مشکل که به مرور زمان ایجاد شده فایق بیاییم.

در شادگان 13 هزار هکتار نخیلات وجود دارد که طی 2 سال اخیر به خاطر خشکسالی و خشک شدن رودخانه جراحی دچار آسیب و خشکیدگی شده اند.

وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز با حضور مسئولان استانی عملیات اجرایی پروژه انتقال آب بین حوضه ای کارون به رودخانه جراحی را آغاز کرد، با تکمیل این پروژه رودخانه جراحی دوباره زنده می شود. 

به گفته مسوولان طرح این کانال طی دو تا سه ماه آینده تکمیل می شود. 

/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار