اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: بنده شنیده‌ام که برخی وزرا تقاضای ترک کابینه را دارند که رئیس‌جمهور به هر دلیلی اجازه این کار را نمی‌دهد.
محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری این تشکل که پیش از ظهر امروز (یکشنبه سوم تیر) برگزار شد، با اشاره به سیزدهمین کنگره سراسری جامعه مهندسین که پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، گفت: در طول 25 سالی که جامعه مهندسین تاسیس شده تلاش این بوده که همواره مسائل قانونی را رعایت کنیم و هر دوسال کنگره سراسری برگزار کردیم.

به گزارش تسنیم، وی افزود: در کنگره سراسری با دعوت از اعضا چند وظیفه تشکیلاتی از جمله گزارش دبیرکل از عملکرد دو سال گذشته و اعلام برنامه دو سال آینده که البته باید به تصویب اعضای مجمع برسد، در دستورکار قرار دارد.

باهنر با اشاره به قانون جدید احزاب گفت: در اواسط مجلس نهم قانون احزاب به شکل اصولی اصلاح و به تصویب رسید. وزارت کشور نیز تاکنون به خوبی این قانون را اجرا کرده است.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این قانون، احزاب و تشکل‌ها سر و سامان گرفته و احزابی مجوز بگیرند که فعالیت مشخصی داشته باشند. احزاب براساس قانون جدید باید حداقل‌هایی داشته باشند و به طور مثال در سطح شهرستان‌ها فعالیت داشته باشند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به لزوم تغییرات در کابینه دولت با توجه به نوسانات اخیر در نرخ ارز و دیگر کالاها گفت: بعضی از مسئولان دولتی احساس خستگی می‌کنند و تنها در فضایی کاملا روان که همه پارامترهای پیرامونی فراهم باشد می‌توانند کار کنند و در فضایی که مطالبات مردم با سختی قابل پاسخگویی است، قادر به کار کردن نیستند.

**مسئله تغییرات در کابینه در کشورهای دیگر امری عادی است

وی افزود: در دیگر کشورها مسئله تغییرات در کابینه امری عادی است به گونه‌ای که حتی گاهی رئیس دولت کل کابینه را تغییر می‌دهد ولی متاسفاته در کشور ما این موضوع بسیار سنگین و سخت است.

باهنر گفت: دولتی که قرار است جنگ اقتصادی را مدیریت کند، نیاز به نیروهایی دارد که شادابی و نشاط برای کار کردن داشته باشند. بعضی از تصمیمات نباید متحمل زمان باشد زیرا کسانی که در کابینه احساس خستگی می‌کنند، باعث خستگی دیگر اعضای کابینه نیز می‌شوند. بنده شنیده‌ام که برخی وزرا تقاضای ترک کابینه را دارند که رئیس‌جمهور به هر دلیلی اجازه این کار را نمی‌دهند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: این قوه کار وسیع و پرحجمی دارد و عموما با مردم ارتباط مستقیم دارد. مردم آثار اقدامات این قوه را حس می‌کنند. قوه قضائیه در ورود به پرونده دانه درشت‌ها و مفسدان بزرگ به حمدالله تحرک بیشتری از خود نشان داده است، اما باید تلاش‌ها در این راستا تا رسیدن به شرایط ایده‌‌آل ادامه پیدا کند.

باهنر با اشاره به نشست‌های خبری منظم حجت‌الاسلام‌ اژه‌ای با رسانه‌ها گفت:‌ از اقدامات مثبت قوه قضائیه می‌توان به نشست‌های خبری معاون اول این قوه با ارباب رسانه و پاسخگویی به سوالات آنها اشاره کرد.

وی با اشاره به اظهارات شب‌گذشته رئیس قوه قضائیه گفت: شب گذشته رئیس قوه قضائیه نشست خوبی داشت. امیدواریم ایشان هم یک نشست با ارباب جراید داشته باشند. البته در ماه‌های اخیر نشستی با فعالان رسانه‌ای برگزار کردند، ولی امیدواریم این نشست‌ها تداوم داشته باشد تا در این قوه در راستای تنویر افکار عمومی حرکت کند.

باهنر در خصوص نامه برخی اصلاح‌طلبان تندرو و اپوزیسیون خارج‌نشین درباره مذاکره مستقیم با آمریکا تاکید کرد: شاهد یک جنگ تمام عیار با آمریکا هستیم. این کشور کمک‌هایی به آل‌سعود می‌کند و کشتارهای سفاکانه به راه انداخته است. جنگ آمریکا با ما از وزارت دفاع به وزارت دارایی و اقتصادی این کشور منتقل شده است. هر بار که این اتفاقات تکرار می‌شود، نشان داده می‌شود که حاکمان آمریکا هیچ نقطه اتکایی برای باز شدن باب مذاکره با آنها نگذاشته‌اند.

باهنر تاکید کرد: تغییری در رفتار مسئولان آمریکایی صورت نگرفته و آنها همیشه قلدرمابانه رفتار می‌کنند. رفتار رئیس جمهور فعلی در واکنش به مسائل بین‌المللی را بشماریم، متوجه می‌شویم که این کشور به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست. خروج از توافق‌نامه آب و هوایی پاریس، خروج یکجانبه از برجام و در آخرین اقدام خروج از شورای حقوق بشر برخی از اقدامات عجیب رئیس‌جمهور کنونی آمریکا است.

وی افزود: در این وضعیت نمی‌دانم چه استدلالی وجود دارد که عده‌ای دوباره مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند. گاهی اوقات این احساس ایجاد می‌شود که اگر با سنگ و چوب مذاکره کنیم بهتر می‌توانیم نتیجه بگیریم. در قضیه نامه اخیر برخی چهره‌های سیاسی شاهد بودیم که حتی جریان‌های سیاسی تند نیز که انتقادات تندی به نظام دارد، علیه نامه اظهار نظر کرده و این نامه را محکوم کردند. بنده امیدوارم که امضا کنندگان داخلی این نامه هرچه سریع‌تر از اقدام خود ابراز پشیمانی کنند.

وی تاکید کرد: بیشتر از 90 درصد این امضاکنندگان خارج از ایران بودند و آن چندنفری که داخل امضا کرده‌اند احتمالا با یک نیرنگ و فریب امضا گرفته‌اند.

وی درباره مطرح کردن عدم کفایت رئیس‌جمهور گفت: اگر قرار باشد یک قرارگاهی را تأسیس کنیم اقتصادی است نه نظامی که سیاستش هم مشخصا اقتصادی مقاومتی است، نیاز این قرار گاه هم مشخصا وحدت مقام‌های کشور در مقابل نیروهای سیاسی و اقتصادی است که به ایران اسلامی چشم دوخته‌اند.

وی ادامه داد: معاون اول رئیس‌جمهور این قرارگاه را تاسیس کرده‌اند. زیر آب زدن و آجر از زیر پا کشیدن درست نیست. می گویند یک وزیر ی در جلسه خصوصی گفته است که برای این اوضاع وزیر نیستم، امیدوارم درست نباشد.

باهنر با اشاره به جلسات رؤسای قوا گفت: خدارا شکر نوع جلسات سران قوا متفاوت شده و رئیس‌جمهور طور دیگری رفتار می‌کند، در گذشته قوا تقصیرها را گردن یکدیگر می‌انداختند اما امروز متفاوت شده است و هر سه قوه با هم در تلاش هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار