اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
واعظی در جمع خبرنگاران:
رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: نامه رئیس‌جمهور به سران اروپا در راستای سیاست‌های نظام است تا بتوانیم در صورتی که مذاکرات‌مان با اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی به نتیجه برسد، بتوانیم برجام را به طریق احسن ادامه بدهیم.
سید محمود واعظی در حاشیه نشست هیات دولت درخصوص نامه رئیس‌جمهور به سران کشورهای اروپایی گفت: با توجه به خروج امریکا از توافق هسته‌ای و سپری شدن زمانی که ایران تعیین کرده است، همچنین اتفاقاتی که جلسه‌ گروه هفت در کانادا برگزار شد، به اتفاق دوستان وزارت امور خارجه، دیدگاه‌های خود را نسبت به برجام، مطالبات‌مان و چارچوبی که به آن اعتقاد داریم و اینکه زمان برای حفظ برجام کوتاه است، نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر انگلیس از سوی رئیس‌جمهور نوشته شد.

نامه رئیس‌جمهور به سران اروپا در راستای سیاست‌های نظام است

وی با بیان اینکه این نامه هم‌اکنون تحویل داده شده است، اظهار داشت: نامه مذکور در راستای سیاست‌های نظام است تا بتوانیم در صورتی که مذاکرات‌مان با اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی به نتیجه برسد، بتوانیم برجام را به طریق احسن ادامه بدهیم.

این عضو دولت تدبیر و امید در پاسخ به این سوال که آیا به این نامه پاسخی داده شده است؟ تصریح کرد: ما نمی‌خواستیم به این نامه پاسخی داده شود بلکه نظرات و دیدگاه‌های خود را در بالاترین سطح مطرح کردیم.

رئیس‌جمهور از وزرا خواسته‌اند با مردم صحبت کنند

واعظی درخصوص مصوبات امروز هیات دولت خاطرنشان کرد: در جلسه امروز هیات دولت، بخش قابل توجهی از وقت ما صرف بررسی شرایط روز کشور شد. برخی مسائل از قبیل مسائل واقعی، شایعات و مسائلی که در فضای مجازی مطرح می‌شود و القائاتی که در رسانه‌‌‌های بیگانه انجام می‌‌‌شود، باهم تلفیق می‌شود. 

وی با بیان اینک رئیس‌‌‌‌جمهور در جلسه امروز گفتند وزرا و اعضای دولت با مردم بیشتر صحبت کنند و عملکرد خود را به مردم گزارش دهند، ابراز داشت: امروز عصر جلسه‌‌‌ای هست که همه مدیران ارشد دولت دعوت شدند که آنجا هم صحبت‌‌‌‌هایی انجام خواهد شد و امیدوارم حرف‌‌‌هایی که رئیس ‌‌‌‌‌‌جمهور در آنجا مطرح می‌کنند به گونه‌‌‌ای باشد که مستقیم با مردم در جریان گذاشته شود. 

روحانی هفته آینده به اتریش و سوئیس می‌رود

رئیس دفتر رئیس‌‌‌‌جمهور با بیان اینکه آقای روحانی می‌‌‌خواهند که با مردم بیشتر صحبت کنند، عنوان کرد: برخی شایعات که در فضا مجازی مطرح می‌شود از قبیل اینکه مسئولان کشور همه‌‌‌‌شان در خارج از کشور حساب بانکی دارند در حالی که این موضوع به هیچ وجه درست نیست و حتی برخی که اسامی‌شان هم اعلام شده است، گفتند که اگر چنین حساب‌‌‌هایی وجود دارد هرکس که آن را پیدا کرد مال خودش است.

واعظی ادامه داد: هفته آینده بعد از بازگشت رئیس‌جمهور از اتریش و سوییس هم برنامه دیگری برای صحبت آقای روحانی با مردم می‌گذاریم.

اکنون بنای ما عضویت در FATF نیست

وی درباره آخرین وضعیت پیوستن ایران به FATF یادآور شد: به هیچ وجه اکنون بنای ما عضویت در FATF نیست؛ یک اشتباهی که رخ می‌دهد این است که در دولت دهم لوایحی به مجلس داده‌اند؛ این لوایح پیش رفته و الان نوبت تصویب لوایح است. این لوایح با FATF متفاوت است، پس صراحتاً نظر دولت این است که به هیچ وجه ما اعلامی برای عضویت در FATF نداریم و دنبال آن هم نیستیم، اما الان فکر می‌کنیم این لوایح که در دولت قبل داده شده است، ضروری است. 

این عضو دولت تدبیر و امید افزود: هر هفته رییس‌جمهور با رهبر انقلاب دیدار دارند و دیروز هم دیدار کردند و در این مورد هم صحبت شد.

با هدف پویایی، تغییر در کابینه خواهیم داشت

واعظی در واکنش به این سوالی درخصوص ترمیم کابینه و تغییر وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تغییر اسامی گفته شده را تائید نمی‌‌‌کنم. در این زمینه رئیس‌‌‌جمهور همیشه تصمیم گرفته و این بار هم ایشان تصمیم می‌‌گیرند. در این دولت با هدف پویایی، تغییر در کابینه خواهیم داشت.

وی با اشاره به طرحی در مجلس درخصوص عدم استفاده از بازنشستگان گفت: طرحی هم‌اکنون در مجلس درباره بازنشستگی مطرح است. ما در دولت در این باره صحبت کردیم که طرحی که نمایندگان محترم طراحی کردند و کلیاتش تصویب شده است، در این طرح برای اینکه از بازنشستگان استفاده نشود، تبعیض قائل شده‌‌اند در حالی که ما با آن تبعیض در دولت مخالف بودیم اما اکنون این گونه تبلیغ می‌کنند که دولت مخالف آمدن جوانان به سرکار است و نمی‌‌‌خواهد بازنشستگان از سرکار بیرون بروند.

تاکید رئیس‌جمهور بر استفاده از افراد جوان در وزارتخانه‌ها 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه بارها آقای رئیس‌‌‌جمهور اعلام کرده‌اند که حتما از افراد جوان در وزارتخانه‌‌‌‌‌ها استفاده شود، اظهار داشت: ما در مقطعی که دولت را تحویل گرفتیم از تعدادی افراد که نمی‌خواستند در دولت قبل از ما کار کنند و خود را بازنشسته کرده بودند یا بازنشسته‌‌‌‌شان کرده بودند، استفاده کردیم اما این به معنای آن نیست که دولت فقط باید دست این افراد باشد.

واعظی با تاکید بر اینکه ما با اصل طرحی که در مجلس مطرح شده مخالفت نداریم، تصریح کرد: می گوییم اگر قرار است بازنشستگان نباشند، دیگر در هیچ سمتی نباشند نه اینکه در جایی باشند و در جایی نه، اما اینکه نیروهای جوان‌‌‌تر بیایند کار کنند قطعا ما از آن استقبال می‌‌‌‌کنیم.

ادامه دارد... 

ایلنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار