اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
امام جمعه آبادان گفت: به نظر می رسد لابی گری ها و نوعی تعمد در مجموعه وزارت نیرو وجود دارد که سبب شده تا آبادان و خرمشهر و کل استان خوزستان به مرگ تدریجی دچار شوند.
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور عصر سه‌شنبه در نشست بررسی روند اجرای پروژه های در دست اقدام برای کاهش شوری آب که با حضور معاون وزیر نیرو در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد، افزود: بخشی از مطالب ارائه شده در این نشست از سوی مدیران استان با واقعیت موجود شهری فاصله دارد؛بحران آب آبادان و خوزستان پیش از انقلاب و حتی در دهه های ۶۰ و ۷۰ نیز قابل پیش بینی بود. بنده شش سال پیش در سفر اول رئیس جمهور به منطقه موضوع بحران آب را مطرح کردم و به ایشان گفتم که ما در بخش نخیلات، آب شرق و دامداری مشکل داریم.

وی با بیان اینکه نمی خواهیم مدیران فعلی را زیر سوال ببریم، اظهار کرد: در بحران فعلی شوری آب، چند مسئله دخیل بودند لذا نمی توان همه چیز را به کمی نزولات آسمانی نسبت دهیم. بررسی کنید و ببینید که بر خلاف دستور رئیس جمهور مبنی بر برداشت آب تنها برای مصرف شرب، چه میزان آب از سرشاخه های کارون به جاهای دیگر می رود؛ به نظر می رسد لابی گری ها و نوعی تعمد در مجموعه وزارت نیرو وجود دارد که سبب شده تا آبادان و خرمشهر و کل استان خوزستان به مرگ تدریجی دچار شوند.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: مردم آبادان مردمی ولایتمدار، حسینی، پیرو خط رهبری و شهید پروری هستند که ۸ سال زیر خمپاره بودند و اکنون دیگر به ستوه آمده اند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور از انحراف آب به عنوان یکی از موضوعات جدی و قابل پرداخت و بررسی نام برد و گفت: شخص وزیر نیرو و حتی وزیر جهاد کشاورزی و معاونان آنها نیز باید به منطقه آمده و در جلسه ای مشترک در مورد موضوع نخیلات در حال نابودی و دامهای تشنه نیز بحث و تصمیم گیری کنند؛ رصد و بررسی میزان پیشرفت طرح آبیاری نخیلات منطقه که از دولت سازندگی شروع شد، ضرورت دارد؛ این فاجعه است که بعد از گذشت سال ها بگویند تنها ۵۰ درصد در این پروژه کار صورت گرفته است.

وی خطاب به معاون وزیر افزود: به گزارش های کاغذی مدیران خود اکتفا نکنید و گزارش های میدانی تهیه کنید و خود از نزدیک شاهد پیشرفت کارها باشید، زمانی درآمد کشاورزی در آبادان بسیار خوب بود اما با بی تدبیری در تمامی دوره ها، آبادان و خرمشهر و خوزستان زیر پونس رفتند و از این بابت آسیب دیدند و هنوز هم مورد بی توجهی و بی مهری قرار دارند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی پور اظهار کرد: اینکه بگوئیم همه چیز خوب و کنترل شده است، درست نیست، تا کی مردم می توانند مسائل و مشکلات را تحمل کنند. احداث سد و بندهای فراوان در بالا دست از یک سو و اجرای طرح های نیشکر که با بی تدبیری هرچه تمامتر انجام شد و اکنون نیز ۱۵ هزار نفر در این طرح ها مشغول کار هستند از سوی دیگر، از بین رفتن تدریجی مردم و نابودی نخیلات و دامهایشان را در پی دارد.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: ۶ کیلومتر از خط پایانی غدیر حدود ۱۱ ماه است که بر روی زمین مانده و پیشرفت نداشته است. چرا به خاطر کوتاهی و کم کاری یک نفر باید نظام و رهبری مورد بدگویی و بدینی قرار گیرند؟ حرف های من شاید برای ذائقه شما تلخ باشد اما قرار است مشکل مردم حل شود و در این باره هم تعارفی با یکدیگر نداریم.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: ۴۰ تانکر آب برای توزیع در میان روستائیان آورده اند اما این تعداد تانکر به توجه به وجود ۷۹ روستا این منطقه باز هم کم است و جوابگو نیست. باید دستور دهید تا از استان های دیگر تانکرهای آب به اینجا بیایند؛ همین الان کار انجام شود و به فردا نسپارید چون مردم الان نیاز دارند.

وی افزود: از سال ۹۳ دستور نصب آب شیرین کن داده شد، شما بگوئید الان آن آب شیرین کن ها کجا هستند؟ آیا به نظر شما نباید دست مدیری که در این ۴ سال کوتاهی کرده است قطع شود؟ اگر اصفهان هم به این وضعیت مبتلا شده بود این همه کوتاهی صورت می گرفت و همین گونه برخورد می شد؟ آیا می توانید برای یک روز هم که شده آب شهر تهران را قطع کنید؟ ما مردم خوزستان چه گناهی کدره ایم که ۸ سال جنگ و بدبختی و زجر را تحمل کردیم و امروز هم باید درگیر این مشکلات اولیه باشیم؟

حجت‌الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به اینکه پول آب شور همراه با بوی لجن ا زمردم دریافت می شود، اظهار کرد: بیاید برای دلجویی از مردم آب بهای یک سال را به آنان ببخشید و پول این آب شور و لجن را از مردم نگیرید. برخی از مناطق حاشیه ای شهر هنور مشکل دارند، وضعیت آب آبادان مشکل دارد، آب حیات و غدیر هم که بیاید هیچ فایده ای ندارد باز هم در تامین کمبود داریم. باید یک دستگاه آب شیرین کن ۲۰۰ هزار متر مکعبی آب در اینجا راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه باید حقابه بهمنشیر داده شود، تصریح کرد: برای محصولات کشاورزان منطقه که بر اثر بی تدبیری مسئولان از بین رفته، چاره اندیشی کنید. خسارت کشاورزان و دامداران منطقه باید

امام جمعه آبادان گفت: مسئولان استانی و ملی حضور خود در آبادان را تا رفع مشکل آب بیشتر و مستمر کنند. حضور جهادی نیروها در منطقه قابل تحسین است اما چنین حرکت هایی باید ادامه داشته باشد تا از بحران عبور کنیم. 

مهر/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار