اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
امام جمعه موقت اهواز:
حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی گفت: سازمان امور مالیاتی، گردن کلفت ها و کسانی را که در این روزها در اخلال بازار اقتصادی کشور دست داشته اند، ردیابی کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی در خطبه‌های نماز جمعه امروز 15 تیرماه با بیان اینکه جوانان امام صادق (ع) را بیشتر بشناسند، اظهار کرد: این هفته شهادت امام صادق(ع) را در پیش داریم که هر دم و بازدمی مرهون وجود ایشان است. ایشان 34 سال امامت کردند و با 65 سال سن کهنسال ترین امام شیعه بودند که در زمان ایشان پنج خلیفه اموی حکومت کردند. 18 سال از عمر ایشان در زمان خلفای اموی و 16 سال در زمان خلفای عباسی بود.

وی افزود: ایشان به ترویج شریعت اسلامی پرداختند به نحوی که بزرگان چهار مکتب اهل تسنن با افتخار می‌گفتند ما شاگرد امام صادق (ع) هستیم و این یک واقعیت تاریخی غیرقابل انکار است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه امام صادق (ع) به ما درس تقوا را داد، ادامه داد: تقوا به این معنی است که خدا شما را در برخی کارها حاضر و پابه کار ببیند و در برخی کارهای دیگر مانند معصیت و کنار برخی افراد شما را نبیند.

حاجتی با اشاره به چگونگی دعوت یکدیگر به تقوا، گفت: باید بگوییم تقوا هم دنیا و هم آخرت ما را می سازد. تقوا تمدن ساز است و کسب و کار دنیا و آخرت را می سازد. توصیف امیرالمؤمنین (ع) از تقوا این است که تقوا یک حس و حصار دست نیافتنی است و کسی که این حس را داشته باشد دست دشمن به او نمی رسد.

وی عنوان کرد: خداوند می‌فرمایند اگر می‌خواهید در میدان نبرد بایستید با تقوا باشید و گناه نکنید تا در میدان محکم در مقابل دشمن بایستید و ما این را در دوران خودمان دیدیم. گلزارهای شهدا را فراموش نکنید که حجت الهی بر ما هستند و باید وصیت آنها را بخوانیم. این افراد در مقابل دشمن کم نیاوردند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: بیش از نیم میلیون روایت از باقرین و صادقین داریم و خطبا و علما باید امام صادق (ع) را بهتر معرفی کنند و جوانان نیز امام صادق (ع) را بیشتر بشناسند. باید به جوانان به زبان نسل جدید شرح دهیم، که واقعیت ها و حقیقت هایی که امام صادق به ما معرفی کرده، منجی دنیای امروز و فردا است.

حاجتی با بیان اینکه امام صادق (ع) امام دیروز نبوده، بلکه امام امروز و فردا است، گفت: این امام با بیان روز سخن می گفت. ایشان بالاتر از همه ما را به تقوا ورزی توصیه کرده و در این زمینه همه را به رعایت تقوا دعوت می کنم.

وی با اشاره به روز مالیات در تقویم، عنوان کرد: سازمان مالیاتی، گردن کلفت ها و کسانی را که در این روزها در اخلال بازار اقتصادی کشور دست داشته اند را ردیابی کند. سازمان مالیاتی صاحبان مشاغل کوچک را بیشتر ملاحظه کند زیرا این موضوع جزیی از انتظارات مردم است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: پیام مقام معظم رهبری برای امام جمعه خرمشهر اکرام همه مردم خوزستان و همه کسانی بود که در این مساله زحمت کشیدند و تلاش کردند تا مشکلات هرچه سریعتر حل شود. از حضرت آقا بابت این اکرام تشکر می کنیم زیرا اکرام ایشان، اکرام مردم خوزستان بود.

حاجتی بیان کرد: ما دست بوس کارگرانی هستیم که در پروژه آب غدیر بی نام و نشان کار می کردند. این کارگران، رزمندان عرصه دفاع اقتصاد مقاومتی هستند. به کار آن ها در این پروژه جهاد می گویند و تلاش آن ها در اجرای پروژه آب غدیر ستودنی بود.

وی با اشاره به پیامی که اجرای طرح غدیر داشت، اظهار کرد: نمی گوییم نگاه به خارج قطع شود اما این نگاه باید واقعی و متوازن شود زیرا در غیر این صورت دشمن به کشور طمع می کند. باید به کشور و توان داخلی اعتماد کرد تا بتوانیم کارهای بزرگ را در کشور انجام دهیم. 

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: نخیلات مردم منطقه چوئبده، اروند، اطراف آبادان و خرمشهر در اثر داستان آب شور آسیب دیده اند و در این زمینه مسئولان باید در جبران این خسارت ها قدم بردارند. از مسئولان می خواهیم که در راستای جبران این خسارات وارد شده به مردم گام بردارند و در صورت اینکه گامی از سوی آن ها برداشته شود، ما دستشان را خواهیم بوسید.

حاجتی با بیان اینکه امروز بی تردید ما تا بن دندان معتقد هستیم که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، گفت: امروز طرح های قاسم سلیمانی و یاران انقلاب اسلامی است که با یک بادبادک یک یورویی، حدود دو میلیون و 500هزار دلار در یک مرحله به منافع اسراییلی ها خسارت وارد کردند.

وی با بیان اینکه امروز مشکل ما در خارج از مرز ها نیست، بلکه در درون کشور است، عنوان کرد: FATF و برجام اگر قرار است عزت جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار کنند، ملت مومن و شهید پرور ما هیچ گاه زیر بار این ننگ نخواهد رفت. امروز مردم ما با همه سلیقه های سیاسی به کوری چشم دشمنان همه باهم متحد هستند و آینده از آن حزب الله و حزب اللهی ها است و هیچ تردیدی در این مساله وجود ندارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار