اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
دعوت گزینشی وتبعیض آمیز خبرنگاران توسط روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر شوش در همایش شوراهای شهرهای شمال خوزستان در شهرستان شوش موجب دلخوری خبرنگاران این شهرستان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شوش، صبح امروز سه شنبه همایش شوراهای شهرهای شمالی خوزستان در حالی برگزار شد که فقط دو خبرنگار به شکل گزینشی و تبعیض آمیز در این همایش حضور یافتند.

اهمیت اطلاع‌رسانی و خبر امروز بر هیچ کس پوشیده نیست و از این‌رو است که حرفه خبرنگاری یکی از مشاغل مهم و البته زیان‌آور شناخته شده است.

متاسفانه شورای شهر شوش هیچ ارتباط مناسبی با خبرنگاران شهرستان شوش ندارد و اصلا دعوتی از سوی آنها برای حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر شوش صورت نمی‌گیرد.

این در حالی است که عضو روابط عمومی شهرداری و شورای شهر شوش از خبرنگاران فعال شهرستان شوش است اما متاسفانه تاکنون ارتباط مناسبی با خبرنگاران این شهرستان برقرار نکرده است.

البته گزینش کردن رسانه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی ،شهرداری‌ها و شوراها در شهرستان شوش آن هم بر خلاف آئین نامه و قانون و عرف نحوه تعامل با رسانه های موثر و معتبر بی سابقه نیست.

متاسفانه چند سالی است، برخورد مسئولان شوشی با خبرنگاران این شهرستان نامناسب و سلیقه‌ای، حزبی و به میزان تعریف و تمجید در انعکاس خبر بستگی دارد. هرچه تعریف‌ها و تمجیدها بیشتر باشد! میزان احترام از سوی مسئولان بیشتر است.

همچنین برخی مسئولان بر این باور هستند که خبرنگار باید با GPS به دنبال اخبار مسئولان و جلسات آنها قرار گیرد. این در حالی است که یک خبرنگار نمی‌تواند از همه جلسات با خبر شود.

با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت جایگاه خبرنگاران و خبررسانی که می فرمایند: «هر حادثه وقتى در چهاردیوارى سکوت و بی‌اعتنایى و غفلت قرار بگیرد، خواهد مرد و فراموش خواهد شد. پایدار شدن حوادث بستگى دارد به اینکه مبلغان و خبررسانانى امین، صادق و باانگیزه داشته باشند.» 

خبرنگاران شهرستان شوش انتظار دارند که فرماندار شهرستان شوش بعنوان نماینده عالی دولت در این شهرستان که همواره بر تعامل شفاف با رسانه‌ها تاکید دارد نسبت به این موضوع ورود کند.

اعضای شورای شهر شوش هم باید در احترام به رأی عموم شهروندان و با مدنظر قرار دادن آیه کریمه قرآن «و امرهم شوری بینهم»، ولی نعمتان خود را با بهره مندی از ظرفیت رسانه ها در جریان اقدامات ریز و درشت قرار بدهند.

به گزارش تسنیم، مهم‌ترین مشکل خبرنگاران شهرستان شوش عدم احترام و توجه به منزلت و شان جایگاه خبرنگاری است. امیدواریم مسئولان با تغییر دیدگاه خود نسبت به خبرنگاران احترام بیشتری گذاشته شود.

گزارش از سجاد عبیدی‌پور

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار