اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در خوزستان رشد خوبی نسبت به سال گذشته داشته است.
غلامرضا شریعتی در همایش مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: معضل مواد مخدر و اعتیاد به عنوان یکی از اصلی ترین آسیب های اجتماعی در کشور شناخته شده است و تبیین کننده دلایل بخش زیادی از آسیب های اجتماعی است. به دلیل تبعات مخرب مواد مخدر علیه امنیت، ثبات و سلامت جامعه، این آسیب مهمترین و اولویت دارترین آسیب اجتماعی شناخته شده است.

وی با بیان اینکه حتی میزان کم مواد مخدر شایسته جامعه نیست، افزود: اگرچه تلاش‌های چشمگیری برای امر مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است اما برای رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند کار جهادی و نقشه راه هستیم و باید در حوزه های مختلف متوازن و همگام پیش برویم.

استاندار خوزستان گفت: دولت طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و پیش سازه ها را در برنامه توسعه ششم به عنوان یکی از مطالبات اساسی نظام تدوین، مصوب و ابلاغ کرده است. موفقیت در کاهش مصرف و پیشگیری از مصرف مواد مخدر مشارکت بخشهای دولتی و غیردولتی را می طلبد.

شریعتی خاطر نشان کرد: در بحث پیشگیری از اعتیاد یا به نوعی مقابله با تقاضا، ارتقای فرهنگ عمومی به ما کمک می کند. در این حوزه نقش مردم و سازمانهای مردم نهاد بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: در بحث پیشگیری از اعتیاد هرچه میدان عمل بیشتر به دست مردم سپرده شود، موفق‌تر خواهیم بود که سازمانهای مردم نهاد پیشانی این موضوع هستند اما اگر دولت به تنهایی در جهت پیشگیری از اعتیاد کار کند موفقیت چندانی نخواهیم داشت.

شریعتی بیان کرد: باید از تصمیمات دولت محورانه و سیاستهای خودکامه حکومتی و دولتی در مسائل اجتماعی دوری کنیم و تمام امور را به دست مردم و سازمانهای تخصصی عمومی بسپاریم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: پیشگیری از اعتیاد باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود در زمانی می بینیم که استفاده از مواد مخدر منع قانونی ندارد اما میزان اعتیاد و مصرف مواد مخدر نسبت به جوامع دیگر که منع قانونی دارد درصد پایین تری دارد زیرا در بحث پیشگیری از اعتیاد و مقابله با تقاضا کار شده است و این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شدع و سطح فرهنگ عمومی به بلوغ رسیده است و تقاضایی برای مواد مخدر وجود نداشته است و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.

شریعتی تصریح کرد: مورد بعدی در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر، بحث کاهش مصرف مواد مخدر است که این موضوع نیز به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است. امسال میزان کشفیات مواد مخدر در خوزستان رشد خوبی نسبت به سال گذشته داشته است. اگرچه این موارد برای ما زنگ خطر محسوب می شود زیرا ورود مواد مخدر به استان بیشتر شده که میزان کشفیات نیز بالا رفته و این موضوع نگران کننده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر به علت اینکه مسیر ترانزیت مواد مخدر، به مسیر آبی منتقل شده است، در خوزستان بیشتر در معرض مواد مخدر قرار گرفته ایم و متاسفانه میزان شیوع مصرف مواد مخدر نیز در خوزستان افزایش یافته است. مقابله با ترانزیت مواد مخدر در دریا در دستور کار قرار داده شده و یگان‌های دریایی را تقویت کرده‌ایم تا راه ناامن شود و همچنان این مسیر را ادامه خواهیم داد.

استاندار خوزستان ادامه داد: امسال دستور جمع آوری معتادان متجاهر در سطح خوزستان داده شده و همه ملزم به اجرای این دستور هستند.

وی گفت: در بحث پیشگری از اعتیاد باید از الگوهای موفق با لحاظ مسائل فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی استفاده شود. هرچه نگاه و افکار علمی تر و متناسب با شرایط استان و شهرها و مناطق باشد، درصد موفقیت بیشتر خواهد.

استاندار خوزستان با اشاره به عدم حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران تصریح کرد: باید مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندارانی که در این همایش حضور پیدا نکردند بازخواست شوند.

به گزارش ایسنا، در پایان این همایش از خانواده شهید مبارزه با مواد مخدر "محمود کردزنگنه" و از جانباز مبارزه با مواد مخدر "عادل امیری" قدردانی شد.  
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار