اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
مدیرعامل کشت و صنعت امیرکبیر:
مدیرعامل کشت و صنعت امیرکبیر گفت: پشتوانه مالی کشت و صنعت‌های نیشکر چیزی جز کشت گیاه نیشکر نیست و اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، مزارع نیشکر نابود خواهد شد و برای پرداخت حقوق پرسنل با مشکلات فراوانی مواجه می‌شویم.
محمد فتحی مکوند با تاکید بر لزوم فعال بودن واحدهای تولیدی ازجمله صنعت توسعه نیشکر اظهار کرد: در صورت فعال بودن این واحدها، اشتغال ایجاد می‌شود و دولت باید برای نگهداری اشتغال پایدار، از واحدهای تولیدی حمایت کند و در غیر این صورت باید هزینه‌های بالایی برای ایجاد شغل صرف کند. 

وی با بیان اینکه معیشت ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و حدود ۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم به کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر وابسته است، تصریح کرد: قبل از ایجاد کشت و صنعت امیرکبیر در مسیر خرمشهر بخش زیادی از منطقه بیابانی و غیرقابل سکونت بود اما با ایجاد این شرکت، حیات و زندگی در منطقه جریان پیدا کرد و گسترش یافت.

مدیرعامل کشت و صنعت امیرکبیر با بیان اینکه بحران کنونی خشکسالی ضرر و زیان فراوانی را متوجه مزارع نیشکر کرده است، گفت: بروز آفات گیاهی، یکی از مشکلات عمده‌ای است که به دلیل خشکی مزارع نیشکر ایجاد شده است و مبارزه با این آفات به دلیل اینکه دارای چندین نسل است، حدود چهار تا پنج سال زمان می‌برد.

فتحی مکوند گفت: گیاه نیشکر نسبت به سال قبل با ۲۰ سانتی‌متر کاهش ارتفاع روبه‌رو شده است و در این شرایط  تولید و کارکرد مزارع نیشکر نیز کاهش زیادی پیدا کرده است. با توجه به اینکه پشتوانه مالی کشت و صنعت‌های نیشکری چیزی جز پرورش گیاه نیشکر نیست، برای پرداخت حقوق پرسنل با مشکلات فراوانی مواجه می‌شویم و در صورت عدم تامین آب مزارع، مشکلاتی نظیر کارگران گروه ملی برای کارگران نیشکر نیز پیش خواهد آمد.

وی با بیان اینکه مزارع نیشکر به شدت آسیب دیده‌اند، عنوان کرد: کشت و صنعت‌های نیشکر جدا از استان خوزستان نیستند و علی‌رغم خسارت‌هایی که دیده‌اند خوزستان را برای گذار از بحران خشکسالی و بی‌آبی همراهی کرده‌اند. به عنوان مثال در کشت و صنعت امیرکبیر ضمن کاهش سطح زیر کشت، بخشی از برق تولید شده توسط این شرکت نیز در اختیار شرکت برق قرار می‌گیرد.

مدیرعامل کشت و صنعت امیرکبیر خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ هزار خوزستانی معیشت خود را از صنعت نیشکر تامین می‌کنند از این رو باید از نابودی مزارع نیشکر جلوگیری کرد تا اشتغال، تولید و امنیت پایدار در استان خوزستان حفظ شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار