اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وقوع مجدد آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، از گسترده شدن وسعت این آتش سوزی نسبت به قبل خبر داد.
عادل مولا در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی در تالاب هورالعظیم اظهار کرد: بعد از ظهر روز گذشته (8 مردادماه) آتش سوزی محدودی در قسمت شمالی بخش ایرانی تالاب هورالعظیم رخ داد اما به دلیل اینکه این آتش سوزی در عمق تالاب بود تاکنون میزان آتش سوزی برآورد نشده است.

وی با اشاره به وقوع مجدد آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، افزود: در حال حاضر هشت نقطه در بخش عراقی تالاب هورالعظیم دچار آتش سوزی است که سه نقطه از این تعداد در عمق بخش عراقی تالاب هستند و با هواپیما یا بالگرد به آنها دسترسی نداریم.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه این مرحله آتش سوزی نسبت به مرحله گذشته گسترده تر شده است، تصریح کرد: تاکنون 25 هزار هکتار از بخش عراقی تالاب هورالعظیم طعمه حریق شده است.

مولا در خصوص انجام مجدد عملیات اطفای حریق در تالاب هورالعظیم گفت: در حال پیگیری اعزام بالگرد به منطقه هستیم و احتمالا  فردا (چهارشنبه) دو فروند بالگرد آبپاش به خوزستان می رسد تا با اعزام به کشور عراق آتش سوزی تا حدودی مهار شود.

وی عنوان کرد: نزدیک ترین نقطه آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم شش تا هفت کیلومتر با بخش ایرانی تالاب فاصله دارد و اولویت ما برای عملیات اطفای حریق این نقطه است تا از سرایت آتش به بخش ایرانی تالاب جلوگیری شود. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار