اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
محمد نهاوندیان در خصوص مشکلات اخیر اقتصادی می‌گوید باید ببینیم مسائل و نوساناتی که در اقتصادمان شاهد هستیم آیا ریشه در واقعیت اقتصادی و روندی که در ۵ سال گذشته تجربه کردیم داشته است و یا تابع انتظارات نسبت به آینده.


به گزارش تسنیم، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور درخصوص تغییرات ایجاد شده در مدیریت بانک مرکزی و بسته جدید ارزی دولت گفت: هدف از تغییرات انسجام بیشتر و هماهنگی بیشتر و خدمت کیفی‌تر به مردم و اقتصاد کشور است.

وی افزود:‌ خود تغییر موضوعیت ندارد، هدف تغییر مهم است. هرگاه تغییر در افراد لازم باشد رئیس‌جمهور تصمیم می‌گیرند و اجرا می‌شود. آنچه به عنوان یک نقطه مثبت پیش روی ما قرار دارد این است که با تشکیل شورای عالی اقتصادی به ظرفیت بالایی از هماهنگی اقتصادی دست یافته‌ایم و طبیعتا وقتی که سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه از آغاز فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و اجرا و نظارت هماهنگ عمل کنند برآیند مدیریت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد. باید یک تحلیل‌گر بین آنچه در واقعیت اقتصاد می‌گذرد با آن تصویری که جامعه و فعالان اقتصادی نسبت به آینده اقتصاد می‌کند، فرق قائل شود. اگر دومی همراه با نگرانی باشد، بلافاصله موجب انتظارات تورمی می‌شود و انتظارات تورمی خود به خود ایجاد تورم می‌کند

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که معاون اقتصادی رئیس‌جمهور مشکلات اخیر اقتصادی را بیشتر ناشی از چه عواملی می‌داند، خاطرنشان کرد: اقتصاد یک حوزه‌ای است که ملاحظه بلند مدت در او باید بر ملاحظات کوتاه مدت تَوفق داشته باشد. بر همین اساس آنچه که در روند اقتصادی کشور در 5 سال گذشته می‌بینیم بهبود همه شاخص‌های اقتصادی است؛ هم در تبدیل شدن رشد منفی به رشد مثبت، هم در کاهش بیکاری و هم در افزایش فرصت‌های اشتغال و هم در رابطه با پایین آمدن سود بانکی.

نهاوندیان اضافه کرد:‌ به این جهت باید یک تحلیل‌گر بین آنچه در واقعیت اقتصاد می‌گذرد با آن تصویری که جامعه و فعالان اقتصادی نسبت به آینده اقتصاد می‌کنند، فرق قائل شود. اگر دومی همراه با نگرانی باشد، بلافاصله موجب انتظارات تورمی می‌شود و انتظارات تورمی خود به خود ایجاد تورم می‌کند و این نکته مهمی است که ببینیم مسائل و نوساناتی که در اقتصادمان شاهد هستیم آیا ریشه در واقعیت اقتصادی و روندی که در 5 سال گذشته تجربه کردیم داشته و یا تابع انتظارات نسبت به آینده. آنوقت در شکل‌گیری در آن انتظارت باید ببینم آن عوامل اقتصادی است و یا سیاسی.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون هم فرمانده تیم اقتصادی دولت شما هستید گفت:‌ فرمانده اقتصادی آقای رئیس‌جمهور هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار