اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
شهردار اهواز با اشاره به کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر گفت: با توجه به عدم تولید اتوبوس به اندازه کافی در کشور و گران شدن فوق العاده اتوبوس، شهرداری ها توان خرید اتوبوس را ندارند.
منصور کتانباف با اشاره به کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اهواز اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل مسائلی که در کل کشور وجود دارد، با کمبود مواجه است که باید ببینیم وزارت راه و شهرسازی در این خصوص چه برنامه ای دارد.

وی افزود: با توجه به عدم تولید اتوبوس به اندازه کافی در کشور و گران شدن فوق العاده اتوبوس، شهرداری ها توان خرید اتوبوس را ندارند.

شهردار اهواز گفت: در حال حاضر ارزش یک دستگاه اتوبوس حدود یک میلیارد تومان است و اگر اتوبوس خریداری شده را با قیمت 50 میلیون تومان هم به بخش خصوصی واگذار کنیم کسی حاضر نیست قبول کند و با آن کار کند زیرا کسی که اتوبوس می خرد، می خواهد برگشت سرمایه داشته باشد اما نرخ بلیط اتوبوس کم است.

کتانباف افزود: دولت موظف است 82.5 درصد پول خرید اتوبوس را به شهرداری ها پرداخت کند که اگر این میزان از مبلغ را پرداخت شود، مشکل ناوگان اتوبوسرانی حل می شود.

کتانباف بیان کرد: طی 10 ماه گذشته 52 دستگاه اتوبوس و 10 دستگاه مینی بوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز خریداری شده که به تدریج وارد ناوگان خواهند شد. همچنین تعدادی اتوبوس بازسازی شده اند اما بر اساس استانداردها ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اهواز تعداد زیادی اتوبوس کمبود دارد و شهرداری نیز توان خرید اتوبوس را ندارد.

وی با اشاره به وضعیت ایستگاه های اتوبوس در سطح شهر گفت: تعدادی از ایستگاه های اتوبوس بازسازی شده و تعدادی نیز در حال بازسازی هستند. 38 ایستگاه اتوبوس نیز در پایانه ها و نقاط پرتردد جهت بازسازی به بخش خصوص واگذار می شوند.

شهردار اهواز در خصوص روشن نکردن کولر اتوبوس ها نیز عنوان کرد: اگر اتوبوسی کولردار باشد ولی راننده کولر را روشن نکند، شهروندان پلاک اتوبوس را به سازمان اتوبوسرانی اعلام کنند.  
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار