اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
سیدعلی بحرینی مقدم:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از تهیه بسته‌های حمایتی و پشتیبانی از فضای کسب و کار در کارگروه استانی خبر داد.
به گزارش شوشان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در میزگرد گفتگوی مدیران حوزه اقتصادی با اشاره به دغدغه فعالان اقتصادی نسبت به بی ثباتی ارز، گفت: فعالان و بنگاه‌های اقتصادی در حال حاضر در بحث نوسانات نرخ ارز و عدم ثبات در تامین سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری و تامین سرمایه در گردش، دغدغه دارند.


سیدعلی بحرینی مقدم، سیاست دو نرخی ارز را از عوامل نظارتی بر کالاهای اساسی در وضعیت کنونی اقتصاد کشور برشمرد و افزود: بسیاری از اقتصاددان‌ها با سیاست‌های اتخاذ شده جاری در بحث دو نرخی شدن نرخ ارز بعد از خروج آمریکا از برجام مخالف باشند و شاید خیلی های دیگر نیز موافق این طرح باشند اما دولت بر حفظ یارانه‌ها اصرار دارد تا بتواند به نوعی کالاهایی اساسی را در کشور مدیریت و نظارت کند.

وی افزود: جذب سرمایه گذار خارجی تا زمانی که ثبات نسبی به بازار ارز کشور باز نگردد و فضای کسب و کار فضایی متعادل نشود، ممکن نخواهد بود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی عنوان کرد: نوسانات و بی ثباتی ارز بسیاری از طرح‌هایی که در استان مصوب و حتی پرداخت تسهیلات برای آغاز به کار آن‌ها به مرحله نهایی رسیده است از سرمایه گذاری جدید بازماندند، چرا که نرخ کالاها و ماشین آلات افزایش پیدا کرده است و تا زمان تثبیت نرخ ارز و بهبود فضای کسب و کار نیز این شرایط ادامه خواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد: به همت سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای مواجه با چنین بحران‌هایی کارگروه بررسی تحریم‌ها و تاثیر آن بر فضای کسب و کار در استان تشکیل شده که و بسته‌های حمایتی و پشتیبانی لازم را در این زمینه‌ها ارائه خواهند داد.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار