اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
معاون بهبود توليدات گياهی جهاد کشاورزی خوزستان:
محمد قاسمی نژاد در نشست خبری که شامگاه 5شهریورماه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده ابتدایی‌ترین نیاز فیزیولوژیکی بدن انسان یعنی غذا، بار سنگینی را بر عهده دارد. 

وی با بیان این‌که کشورهای وابسته از نظر سیاسی تحت تاثیر کشورهایی هستند که از آن‌ها مواد غذایی به کشور خود وارد می‌کنند، افزود: در این زمینه هر کشوری که بتواند مواد غذایی مورد نیاز خود را تامین کند، قطعا ضریب امنیتی خود را بالا برده است و به کشورهای دیگر نیاز نخواهد داشت.

معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: بخش کشاورزی در زمینه‌های اشتغال، تامین غذا و اقتصاد ملی جایگاه ویژه‌ای دارد و نقش کشاورزی در اقتصاد کشور دارای اهمیت بسیار ویژه‌ای است که باید به آن توجه شود.

قاسمی نژاد با بیان این‌که بخش کشاورزی در خوزستان به عنوان برترین بخش کشاورزی کشور به شمار می‌آید، ادامه داد: استان خوزستان با تولید بیش از 16 میلیون تن محصولات کشاورزی، بیش از 13.3 درصد از تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است و در این زمینه نقش بسیار پر رنگی در اقتصاد و کشاورزی کشور دارد.

وی گفت: استان خوزستان با تولید بیش از 17.8 درصد از تولیدات زراعی در کشور، دارای مقام اول تولید این محصولات در کشور است. در این زمینه سرانه تولید محصولات زراعی در استان خوزستان حدود 3.5 کیلوگرم و در کشور به صورت میانگین حدود 1.5 کیلوگرم است. 

معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌که ارزش تولید محصولات کشاورزی استان سالانه حدود 250 هزار میلیارد ریال است، عنوان کرد: استان خوزستان در 6 سال گذشته تا کنون مقام اول خرید گندم در کشور را به خود اختصاص داده است. از ابتدای دولت یازدهم تا کنون در این زمینه رشد بسیار خوبی را داشته‌ایم و تولیدات استان در بحث گندم از کمتر از یک میلیون تن به حدود یک میلیون و 860 هزار تن ارتقا پیدا کرده است.

قاسمی نژاد با اشاره به این‌که گندم تولید شده در خوزستان نیاز بیش از 11.5 میلیون نفر از مردم کشور را تامین می‌کند، گفت: در بحث تولید شکر، استان خوزستان با تولید 840 هزار تن شکر، نیاز بیش از 31 میلیون نفر از مردم کشور را تامین می‌کند. همچنین در بحث صادرات خرما نیز استان حدود 50 درصد از صادرات خرمای کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به بحث کشاورزی حفاظتی در خوزستان تصریح کرد: به تدریج کشاورزی سنتی در استان در حال تبدیل شدن به کشاورزی حفاظتی و پایدار است. در این زمینه ابتدا کار را با سطح 41 هزار هکتار آغاز کردیم اما اکنون بیش از 480 هزار هکتار از سطوح استان به صورت کشاورزی حفاظتی کشت می‌شوند.

معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌که در 5 ساله گذشته تا کنون راندمان آبیاری در استان حدود 6 درصد افزایش داشته است، گفت: این کار اثر بسیاری مثبتی در بحث بهره‌وری از آب در استان داشته است. در این زمینه ارتقای راندمان آبیاری یکی از مواردی است که به شدت مورد توجه مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و این سازمان در استان قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار