اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: ظرف یک هفته آینده 60 میلیارد ریال از طریق اوراق خزانه برای پرداخت بخشی از طلب کارکنان مترو به پیمانکار داده می شود که البته حدود 35 درصد این رقم کاهش می یابد.
رحیم کعب عمیر درخصوص آخرین وضعیت متروی اهواز افزود: در جلسه ای که با حضور شهردار اهواز، معاون عمرانی استانداری خوزستان، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر، مدیرعامل قطار شهری و شرکت کیسون برگزار شد شهرداری اهواز بخشی از املاک خود را برای راه اندازی مجدد مترو اهواز اختصاص داد.

وی تصریح کرد: ارزش این املاک حدود چهار هزار میلیارد ریال برآورد شده است همچنین سه هزار میلیارد ریال دیگر نیز از طریق اوراق مشارکت توسط بانک توسعه تعاون به پروژه مترو تزریق می شود.

کعب عمیر یادآور شد: بانک توسعه تعاون عاملیت شهرداری را مورد پذیرش قرار داده اما هنوز درخواست مجوز برای مرحله سوم برگزاری فروش اوراق مشارکت را به بانک مرکزی ارسال نکرده است.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس نیز چندی پیش با حضور در استان خوزستان از پروژه مترو بازدید کرده و قول مساعدت برای راه اندازی فاز اول را داد که به تازگی از طریق وزارت کشور به شهرداری درخصوص پرداخت این مبلغ اطلاع رسانی شده است.

کعب عمیر تصریح کرد: این مبلغ پنج هزار میلیارد ریال و به صورت اوراق مشارکت است و به محض شروع به کار مجدد پروژه به آن تزریق می شود.

وی افزود: در صورتی که مبالغ یاد شده به پروژه تزریق شود تکمیل فاز اول 18 تا 24 ماه زمان نیاز دارد و تکمیل فاز اول دست کم به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

عضو شورای شهر اهواز در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: تعداد 6 رام قطار معادل 30 واگن از طریق وزارت کشور درحال تهیه است که همزمان با بهره برداری از فاز اول به مترو اهواز اختصاص می یابد.

وی درخصوص اختلاف بین شهرداری اهواز و شرکت پیمانکار کیسون نیز اظهار داشت: این اختلاف به شورای عالی فنی کشور ارسال شده است و موضوع از طریق داوری حل و فصل خواهد شد.

بنابراین گزارش، کارگران شرکت کیسون پیمانکار اجرای طرح قطار شهری اهواز ، در اعتراض به پرداخت نشدن 16 ماه حقوق خود هفته گذشته برای ساعاتی کارگاه این پروژه را بستند.

13 سال پیش که کلنگ پروژه قطار شهری اهواز بر زمین زده شد، مجریان نوید روزهایی در آینده نزدیک برای کاهش بار ترافیکی در شهر اهواز را دادند اما تنها ثمره آن تاکنون حفاری هایی در نقاط مختلف شهر، هدر رفت مبالغ هنگفت و البته بدهی 16 ماهه کارگران فعال در این پروژه بوده است.

در طول 13 سال گذشته یکی از مهم ترین معضلات این پروژه کش و قوس های بسیار در پرداخت حقوق کارکنان شرکت کیسون (پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز) بوده است به طوریکه به گفته کارگران این شرکت درحال حاضر پرداخت حقوق آنها 16 ماه به تعویق افتاده است.

پروژه قطار شهری اهواز از اواخر سال گذشته تاکنون به دلیل مشکلات مالی به حالت تعطیل درآمده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار