اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
نماینده مردم اهواز در مجلس:
همایون یوسفی گفت: هدف گذاری دولت در زمینه ایجاد یک میلیون شغل، منطبق بر واقعیت های اقتصادی کشور نیست.
همایون یوسفی اظهار کرد: مهمترین موضوعی که در حوزه اشتغال وجود دارد حفظ مشاغل موجود است؛ علاوه بر این ایجاد شغل جدید به خاطر شرایط خاص اقتصادی کشور و رکود در خطر از دست رفتن مشاغل در کشور هستیم.

وی با اشاره به رکود اقتصاد کشور و مشکلات اقتصادی افزود: در شرایط رکودی نمی توانیم انتظار ایجاد شغل جدید داشته باشیم و ایجاد اشتغال جدید هم در این شرایط راحت نیست و در این شرایط اغلب مشاغل غیررسمی رشد می کند.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حل مشکل اشتغال و بیکاری در کشور باید نسبت به مبانی اقتصادی شغل ایجاد کنیم.

یوسفی با بیان اینکه در هدف‌گذاری دولت و مجلس ایجاد یک میلیون شغل پیش بینی شده است، بیان کرد: اگر به مدل های اقتصادی ایجاد شغل در دنیا نگاه کنیم باید رشد اقتصادی بیش از هفت درصد داشته باشیم تا بتوانیم یک میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در اقتصادهای بزرگ دنیا با ارقام رشد بیش از هفت درصد رشد اقتصادی، حداکثر ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار شغل می توانند ایجاد کنند به همین به همین دلیل هدف گذاری دولت و مجلس در زمینه ایجاد یک میلیون شغل منطبق بر واقعیت های اقتصادی کشور نیست.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بازار ۸۰ میلیونی ایران نمی توانیم سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم و تاکنون هیچ کشوری هم نتوانسته به تنهایی چنین کاری کند.

به گفته یوسفی، ظرفیت های درونی برای ایجاد اشتغال کافی نیست و باید از ظرفیت های بیرونی برای ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری کمک گرفت.

وی با اشاره به سیاست دولت برای پرداخت وام و اعطای مجوز برای حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال اضافه کرد: بزرگترین راهکار دولت برای حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال اعطای وام و دادن مجوز است، این کاری که دولت می کند ایجاد شغل نیست ، پخش پول است که در دولت های مختلف هم رخ داده است.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به جای دادن مجوز و اعطای وام و تسهیلات بانکی و پخش پول باید فضای کسب و کار اصلا شود که به راحتی انجام نمی شود و با این فضای بسته اقتصادی به نظر نمی رسد مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال حل شود.

یوسفی افزود: در شرایط رکودی انتظار بروز بحران در کف خیابان ها از سوی جامعه کارگری وجود دارد که تاکنون پیش نیامده و این عدم وقوع بحران به خاطر عملکرد دولت و مجلس نیست و تنها به دلیل وجود ظرفیت های بزرگ اقتصادی است که چنین بحران هایی رخ نداده است.

وی گفت: برای تقویت اشتغال باید رابطه بخش خصوصی با بخش خصوصی اصلاح شود در حالی که همه مصوبات مجلس در جهت تقویت رابطه بین بخش خصوصی و دولتی است.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که برای همه مشکلات کشور در حوزه های مختلف نسخه واحدی می پیچیم، یادآور شد: ظرفیت های کشور با هم مساوی نیست و نگاه واحد به اشتغال درمانگر مشکلات کشور نخواهد بود.

یوسفی با اشاره به مشکلات استان در بخش های مختلف، گفت: شرایط خوزستان به دلیل داشتن دولتی ترین اقتصاد کشور است ویژه تر است و باید ویژه تر دیده شود.

وی با اشاره به وجود صنایع بزرگ دولتی و ضعف بخش خصوصی در خوزستان، بیان کرد: وجود صنایع بزرگ در استان مانع رشد بخش خصوصی است و به همین خاطر هرگاه وضع دولت خوب باشد وضع خوزستان هم خوب است و اگر وضع دولت خوب نباشد حال خوزستان هم خوب نیست.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در دنیا و در کشور ما بخش خدمات سهم زیادی در ایجاد اشتغال و اشتغالزایی دارد، افزود: در استان ۲۵ درصد مشاغل خدماتی و به این دلیل توجه به خوزستان مهم تر است.

یوسفی در پایان گفت: با وجود صنایع بزرگ زیرمجموعه وزارت تعاون در زمینه انتصاب مدیران و هیئت مدیره های بومی و اشتغال نیروهای بومی توجه بیشتری شود.

مهر/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار