شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۹

رييس اداره ورزش و جوانان انديمشك گفت: از نظر مالي و اعزام‌ها، بيشترين بها را به كشتي داده‌ايم.

نعمت‌اله مريدي اظهاركرد: انديمشك قطب كشتي كشور محسوب مي‌شود. از لحاظ كمك به كشتي و امكاناتي كه براي آن در اين جا فراهم كرده‌ايم، از كل استان جلوتر هستيم و در انديمشك هيات كشتي فعالي داريم.

وي با بيان اين‌كه در پنج منطقه انديمشك سالن كشتي داريم، گفت: اين سالن‌ها براي هر دو رشته كشتي آزاد و فرنگي فعال هستند. ما سالن‌هاي كوي شهدا، شهيد سروندي، راه‌آهن، كوي‌لور و سيداحمد خميني را در انديمشك داريم. البته سالن سيداحمد خميني مختص آموزش و پرورش و اين ارگان در حال تعمير آن است به همين علت كشتي‌گيران را به سالن كوي رسالت انتقال داده‌ايم.

رييس اداره ورزش و جوانان انديمشك ادامه‌داد: هر سالن كشتي دو تشك دارد كه ارزش هر كدام هفت ميليون تومان است. از شهريورماه سال گذشته، 25 ميليون تومان براي تعمير سالن كوي لور كه سالن اصلي كشتي‌گيران انديمشك است و قهرمانان در آن‌جا تمرين مي‌كنند‌، هزينه كرده‌ايم. 35 ميليون تومان نيز هزينه نصب شش دستگاه كولر دوتيكه براي اين سالن شده است.

وي با بيان اين‌كه در سال گذشته 550 كشتي‌گير بيمه شده داشته‌ايم، گفت: تمام اعزام‌ها در رده ‌سني نونهالان تا پيشكسوتان را با هزينه هيات كشتي و اداره ورزش و جوانان اين شهرستان انجام مي‌دهيم و در اين پنج سالي كه من در اين شهرستان بوده‌ام هيچ هزينه‌اي از ورزشكار و مربي نگرفته‌ايم. البته مربياني كه زحمت بسياري مي‌كشند، از كشتي‌گيران هزينه دريافت مي‌كنند كه حق آن‌ها است ولي از قهرمانان هزينه‌اي نمي‌گيرند.

مريدي بيان‌كرد:‌ در كوي شهدا كه معدن كشتي شهرستان است، سالني را كه بايد طبق قانون به هيات كشتي واگذار مي‌كرديم، داده‌ايم و مربي‌ها بايد خودشان اجاره خزانه دولت را پرداخت مي‌كردند ولي اين كار را هم ما خودمان بر عهده گرفته‌ايم و هيچ اجاره‌اي بابت سالن از آن‌ها دريافت نمي‌‌كنيم.

وي خاطرنشان‌كرد: اگر ما چنين امكاناتي در انديمشك نداشتيم، نمي‌توانستيم قهرمان بسازيم؛ پس امكانات كشتي در شهرستان ما وجود دارد. در هر صورت كشتي انديمشك سرآمد كشتي استان بوده و هميشه قهرمان داشته و استقبال از اين ورزش در اين جا عالي است. در رده‌‌هاي سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، قهرمان بلامنازع استان شده‌ايم.

رييس اداره ورزش و جوانان انديمشك ادامه‌داد: در خوزستان سابقه كشتي فرنگي بيشتر است. سال گذشته سعيد عبدولي قهرمان مسابقات جهاني شد و بلافاصله پس از او حبيب‌الله اخلاقي قهرمان بزرگسالان آسيا شد. ما در اين جا مهدي زيدوند، قهرمان جوانان جهان و قهرمان نوجوانان آسيا، بهروز ملكي قهرمان نوجوانان آسيا، علي ذكايي‌مهر قهرمان جوانان آسيا و رستمي‌كيا قهرمان نوجوانان آسيا را داريم.

وي اظهار‌كرد: به زودي ‌كلنگ احداث يك خانه كشتي را به پاس قدرداني از كشتي‌گيران و پيشكوستان و به اين دليل كه انديمشك قطب كشتي كشور محسوب مي‌شود، در دهه اول ارديبهشت ماه به زمين مي‌زنيم. اين خانه‌ كشتي پايگاه قهرماني خوزستان مي‌شود. در اين مكان سونا و سالن بدنسازي طراحي شده و مبلغ 800 ميليون تومان براي اين پروژه كه قرار است 12 ماهه آماده شود، در نظر گرفته‌ايم.

مريدي درباره طرح آمايش ورزش استان خاطرنشان‌كرد: ما اين طرح را در انديمشك اجرا و قطب‌بندي كرده‌ايم. پنج رشته را در اين جا به آن اهميت بيشتري داده‌ايم كه شامل كشتي، ‌تكواندو، كاراته، دوچرخه‌سواري و فوتبال است. يوسف وكيان و حسن هوري كه اكنون توپ مي‌زنند، كار خود را از اين جا و از رده ‌سني نونهالان شروع كرده‌اند. ابوالحسني نيز كه بازيكن تيم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان است، فعاليت خود را از انديمشك آغاز كرده است.

وي با بيان اين‌كه اداره‌كل ورزش و جوانان استان اجرا كردن اين طرح را به ما ابلاغ كرده است، گفت: البته آن‌ها به ما گفته‌اند علاوه بر قطب‌هاي ورزش در استان، ‌ساير رشته‌ها را نيز در نظر داشته باشيم. ما در تمام رده‌هاي سني و پايه فعال هستيم و روي رشته‌هايي كه كار كرده‌ايم واقعا نتيجه گرفته‌ايم ولي در فوتبال بزرگسالان به دليل اين‌كه اسپانسر نداريم، ‌نتوانسته‌ايم فعاليت داشته باشيم.

رييس اداره ورزش و جوانان انديمشك درباره موضوع استعداديابي در اين شهرستان يادآورشد: در انديمشك مربي استعدادياب داريم؛ مثلا 200 نفر را براي كشتي ثبت‌نام مي‌كنند و از بين اين افراد كساني انتخاب مي‌شوند كه از لحاظ  ژنتيكي، فرم و استيل براي كشتي مناسب باشند و به جاي اين‌كه در هفته سه روز با اين افراد تمرين كنيم، هر روز با آن‌ها كار مي‌شود. در سالن‌هاي كشتي‌مان ساعات اوليه با مبتدي‌ها، عمومي تمرين شده و ساعات بعدي، روي استعداها كار مي‌كنيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در زمينه استعداديابي با آموزش و پرورش تعامل داشته‌ايد؟ بيان‌كرد: اصولا بايد اين تعامل وجود داشته باشد. ورزش بايد از مدارس شروع شود. با بيشتر معلمان ورزش در اين شهرستان جلساتي مي‌گذاريم و از آن‌ها مي‌خواهيم در تمرينات ورزشي‌شان دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به رشته‌هاي مختلف را به ما معرفي ‌كنند.

مريدي با بيان اين‌كه سال گذشته از 70 آيتم ورزشي با كسب هزار و 722 امتياز به عنوان اداره برتر برگزيده شده‌ايم، گفت: 140 مقام قهرماني آسيا و جهان را نيز به دست آورده‌ايم. در اين جا كسي از ما حمايت نمي‌كند و به غير از پتروشيمي بندرامام، ماهشهر، اهواز و آبادان، شهرهاي ديگر اسپانسر ندارند. ما در انديمشك، ورزش را از طريق كمك خيران و اداره‌كل ورزش و جوانان مي‌چرخانيم.

وي درباره برنامه‌‌هاي ورزشي اين شهرستان خاطرنشان‌كرد: ما دو تقويم داريم، يك تقويم كه استان به ما مي‌دهد و يك تقويم داخلي كه خودمان آن را تنظيم مي‌كنيم. به مناسبت‌هاي مختلف برنامه‌هايي را برگزار مي‌كنيم؛ مثلا هنگامي كه به ما مي‌گويند دو ماه ديگر مسابقات استان در رده‌ نونهالان برگزار مي‌شود، ما در انديمشك مسابقه انتخابي مي‌گذاريم و از تمام باشگاه‌ها دعوت مي‌كنيم تا در اين رقابت‌ها شركت كنند. در پايان هر ورزشكاري كه برگزيده شد، در مسابقات استاني حضور پيدا مي‌كند. اين موضوع درباره همه هيات‌‌هايمان به همين صورت است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار