اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
شریعتی:
استاندار خوزستان گفت: در برنامه داریم تا در استان خوزستان استخراج نفت بدون فلر یا با حداقل فلر تولیدی را داشته باشیم.
غلامرضا شریعتی در حاشیه مراسم راه‌اندازی سامانه مشعل بدون دود بنگستان واحد بهره‌برداری اهواز 3 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مسوولان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به منظور پیگیری‌های انجام گرفته در بحث راه‌اندازی این سامانه تشکر می‌کنم زیرا این کار یک کار بسیار ارزشمند برای استان خوزستان بود که به سرانجام رسید.

وی افزود: این مشعل که در گذشته 13 میلیون فوت مکعب گاز می‌سوزاند، اکنون حداکثر 2 تا 3 میلیون فوت مکعب گاز می‌سوزاند و مشعلی بدون دود است. با این اقدامات انجام گرفته آلاینده‌های این مشعل کاهش پیدا کرده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برگشت سرمایه اجرای این طرح 23 روز است، تصریح کرد: این کار یک کار بسیار مهم و پر درآمد است. در این زمینه در واحد بهره‌برداری اهواز 2 نیز در حال انجام کار هستند تا دود مشعل آن را نیز حذف کنند.

شریعتی با اشاره به قراردادی که با حضور رییس جمهور در عسلویه به منظور جمع‌آوری گازهای نفتی انجام گرفت، گفت: ارزش این قرارداد حدود 1.2 میلیارد دلار است و هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی مارون این کار را در مدت زمان 30 ماه انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه از مناطق نفت خیز جنوب به دلیل اینکه به دنبال تولید نفت با حداقل عوارض محلی هستند، تشکر می‌کنم، ادامه داد: در برنامه داریم تا در استان خوزستان استخراج نفت بدون فلر یا با حداقل فلر تولیدی را داشته باشیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم کار بزرگ جمع‌آوری گازهای‌های همراه با نفت با همکاری مناطق نفت خیز جنوب که قرار است در مدت زمان 30 ماه اجرایی شود با سرعت خوبی پیش برود تا شاهد تولید خوراک برای پتروشیمی‌های استان باشیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار