اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
وزیر کشور با بیان اینکه صادرات کالاهای اساسی و ضروری از تمامی مرزهای کشور ممنوع است، گفت: استانداران، گمرک و دستگاه های مسئول با همکاری یکدیگر موظف هستند از خروج کالاهای اساسی جلوگیری کنند.
به گزارش مهر، جلسه ستاد مقابله با قاچاق سوخت ظهر امروز (پنج‌شنبه) به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزیر کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد.

رحمانی فضلی با اشاره به گزارش وزارت راه و شهرسازی از اجرای طرح پیمایش مصرف سوخت خودروهای سنگین و برون‌شهری، اظهار داشت: طرح پیمایش و gps با مسئولیت وزارت راه و کشور کماکان در دستور کار باشد و این کار با همکاری و هماهنگی اتحادیه‌ها انجام بگیرد؛ از سوی دیگر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تشکیل کارگروهی تصمیم کامل و جامعی نسبت به مصرف سوخت خودروهای سنگین داخلی و ترانزیت تهیه و ارائه کند.

نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به گزارش ارائه شده درباره مصرف سوخت لنج‌ها در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و نحوه تعیین قیمت سوخت آن‌ها، افزود: لنج‌هایی که در داخل آب‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند از قیمت مصوب داخلی سوخت بهره مند خواهند شد.

وزیر کشور ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کارگروهی مصرف واقعی هر کدام از لنج ها را تعیین کند، از سوی دیگر این کارگروه با همکاری وزارت نفت تصمیم جامعی نسبت به نحوه محاسبه نرخ سوخت لنج‌هایی که مقاصد خارج از آب‌های سرزمین ایران دارند با رعایت مقررات حمل کالا، تصمیم‌گیری کند.

رحمانی فضلی با اشاره به تصمیم قبلی ستاد مقابله با قاچاق سوخت نسبت به تبدیل سوخت همه نیروگاه ها از نفت به گاز، تصریح کرد: بر اساس گزارش وزارت نفت تمامی نیروگاه‌ها به جز ۲ نیروگاه نسبت به تغییر سیستم مصرف سوخت خود به گاز اقدام کرده اند و مابقی نیروگاه ها در زمان‌بندی مشخص باید انجام شود.

نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: در شهرها و روستاهایی که پوشش کامل گاز دارند وزارت نفت مکلف شد نسبت به نحوه تامین سوخت و مدیریت آن اقدام کند.

وزیر کشور از ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز خواست کمیته ویژه ای را بمنظور ارائه راهکارهای اجرایی و پیشنهادات لازم برای مقابله با قاچاق و مصرف بنزین در جلسه آتی ستاد ارائه کند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه توسط دستگاه های مسئول اجرا و ستاد مقابله مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشی از عملکرد این دستگاه ها در جلسه آتی ارائه کند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نیروهای انتظامی و امنیتی نسبت به خروج کالا و فرآورده های سوختی از مرزها مراقبت و کنترل های بیشتر و جدی تری داشته باشند همچنین دبیر مناطق آزاد ظرف یک هفته آینده برنامه مشخصی به منظور جلوگیری از خروج کالاهای اساسی و ضروری در مناطق آزاد ارائه کند.

رئیس شورای امنیت کشور با بیان اینکه صادرات از مبادی رسمی برقرار است، گفت: صادرات کالاهای اساسی و ضروری از تمامی مرزهای کشور ممنوع است، استانداران، گمرک و دستگاه های مسئول با همکاری یکدیگر موظف هستند از خروج کالاهای اساسی جلوگیری کنند.

در این جلسه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشی از میزان کشفیات فراورده‌های قاچاق نفتی ارائه کرد که بر اساس آخرین آمار، میزان کشفیات فراورده نفتی قاچاق در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸۲ درصد افزایش داشته است.

اعضای جلسه نیز تصمیم گیری کردند تمامی راهکارهای مورد نظر نسبت به جلوگیری از قاچاق بنزین و گازوئیل را بررسی و این راهکارها را در جلسه آتی ستاد مقابله با قاچاق سوخت ارائه کنند.

در این جلسه نیز نمایندگان وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه ها گزارشی از روند میزان مصرف و قاچاق سوخت در کشور ارائه کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار