اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
جانشین ارشد نظامی ارتش در جنوب غرب:
جانشین ارشد نظامی ارتش در جنوب غرب گفت: کشور ما اهل تجاوز نبوده و موشک های خود را تنها برای برقراری آرامش و مقاله با بی عدالتی در منطقه مستقر کرده و دشمن باید مراقبت کلمات خود بوده و دست از پا خطا نکند.
به گزارش ایرنا امیر محمد مختاری پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح ایران در منطقه و رشادت های رزمندگان اسلامی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دوران دفاع مقدس را می توان به سه بخش تثبیت دشمن ، بیرون راندن دشمن از خاک میهن و آزادسازی مناطق اشغالی و همچنین تعقیب متجاوز تقسیم کرد.

وی افزود: در بخش اول صدام جنایتکار در اولین مراحل جنگ با توجه به این که انقلاب نوپا بود و کشور ما آمادگی بالایی نداشت به حمایت از کشورهای غربی وارد عمل شد .

جانشین ارشد نظامی ارتش در جنوب غرب کشور ادامه داد: ارتش تنها نیروی مسلح موجود در ایران بود و به صورت همزمان کشور ما در نقاط مختلف درگیر مقابله با ضد انقلاب بود.

وی بیان کرد : آمریکا بعد از انقلاب برای اینکه پایگاه خود را از دست داده بود برای یک ثانیه هم انقلاب را آرام نگذاشت و در نقاط مختلف ضد انقلاب را مدیریت می کرد .

امیرمختاری تصریح کرد :بخشی از لشکرهای ما در کردستان و گنبد درگیرضد مقابله با انقلاب بودند و دولت موقت نیز احکامی را برای مسلح وضع کرده بود که همه دست به دست هم داد تا صدام به نیات خود برسد.

وی بیان کرد : آنها می خواستند ظرف یک هفته‌ ایران را ساقط کنند و جنوب کشور را به تصرف خود درآوردند اما محاسبات آنها اشتباه از آب درآمد.

وی یادآور شد: صدام جنایتکار اولین گلوله توپ را در منطقه جنوب پشت فکه شلیک کرد و 12 لشکر تا دندان مسلح خود را به پشتیبانی کشورهای غربی و پول کشورهای عربی برای اشغال ایران آماده کرد .

جانشین ارشد نظامی ارتش در جنوب غرب تصریح کرد : دشمن می خواست ظرف روز سوم اهواز را اشغال کرده و پس از آن خوزستان را از ایران جدا کند اما امام خمینی(ره) با تمام خونسردی خود فرمودند که دشمن سنگی را به سمت کشور ما پرتاب کرده و ما یک سیلی به آن ها می زنیم که بازگردند.

وی گفت: این درحالی بود که بسیاری از مسئولان روحیه خود را از دست داده بودند و ایران را از دست رفته می دانستند اما امام خمینی(ره) با آرامش کشور را مدیریت کرد.

جانشین ارشد نظامی ارتش در جنوب غرب ادامه داد: به برکت رشادت های رزمندگان ایران ، صدام 34 روز در خرمشهر توسط نیروهای مردمی و نیروهای مسلح متوقف شد و با حمایت کشورهای غربی و تجهیزات پیشرفته تنها خرمشهر را اشغال کرد. 

امیر مختاری بیان‌کرد : رزمندگان اسلام، نیروهای سپاه و بسیج و ارتش در 10 کیلومتری اهواز صدام را متوقف کردند و رویای صدام برای مصاحبه در اهواز و تهران تمام شد و مرحله یک جنگ انجام شد.

وی تصریح کرد : در مرحله دوم جنگ نیروهای ما آماده تر شدند وارتش و سپاه با سازماندهی کامل افسران و فرماندهان خود وارد عمل شد و بعد از عزل بنی صدر که مخالف شرکت مردم در‌جنگ‌بود با تلاش های سپهبد شهید صیاد شیرازی فرمانده نیروی هوایی آن زمان مقابل دشمن ایستادگی کرد .‌

وی بیان کرد : مرحله سوم جنگ، تعقیب متجاوز و بسیج تمامی نیروهای ایران بود که در این بخش به همت رزمندگان ایران، فاو تصرف شد و در اینجا استکبار جهانی شکست را برای صدام حتمی می دانست که همین امر باعث شد آمریکا همه امکانات خود را پای کار آورده و هواپیمای مسافری ایران را با بیش از 270 سرنشین سرنگون کرد.

وی ادامه داد: وقتی پیشروی رزمندگان گلوی صدام را خفه کرد استکبار سلاح شیمیایی را در اختیار این جنایتکار قرار داد و دنیا به تکاپو افتاد تا ایران به کربلا نرسد که اگرچه امروز ایران اسلامی به کربلا هم رسید. 

وی گفت: امروز ایران سربلند و قدرتمند در دنیا است و یکی از ابرقدرت های منطقه به شمار می رود . 

امیر مختاری گفت: دشمن پس از ناکام شدن صدام ، منافقان را جلو انداخت اما پوزه منافقان نیز به خاک مالیده شد . 

وی بیان کرد : امروز ایران به عنوان قدرت اول نیروهای مسلح در خاور میانه و منطقه بوده و هیچ کشوری از کشورهای منطقه توانایی ما را نداشته و امروز به تنهایی مقابل کل استکبار ایستاده ایم.

وی افزود: ایران اکنون حامی ملت های در بند است و مقابل داعش با قدرت ایستادگی‌کرد اما امریکا خیال دارد با تحریم های اقتصادی جلوی قدرت ایران را بگیرد ولی این نیز یک توطئه پوچ است.

وی تصریح کرد : نیروهای مقتدر ایران اسلامی انقدر توانایی دارند که به یاوه گویی های رژیم صهیونیستی پایان دهند؛ این رژیم جنایتکار امروز مقابل حزب الله ذلیل شده که تنها یکی از دست های جمهوری اسلامی ایران است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار