اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان گفت: ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین ویژه دانشجویان از 10 مهرماه آغاز می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به سایتwww.sagha-noor.ir مراجعه کنند.
بهمن شهریاری اظهار کرد: ثبت‌نام پیاده‌روی دانشجویی برای اربعین سال 97، 10 مهر آغاز می‌شود و دانشجویان می‌توانند به سایت ستاد ملی اربعین دانشجویی به آدرس sagha-noor.ir مراجعه کنند. دانشجویانی که مشمول خدمت سربازی هستند اگر بخواهند به صورت آزاد مانند دیگر زائران خارج شوند باید به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنند، سپس به سازمان نظام وظیفه معرفی می‌شوند که پس از استعلام از دانشگاه باید سه میلیون تومان وثیقه بگذارند تا بتوانند مجوز خروج از کشور را دریافت کنند. دانشجویانی که از طریق بسیج دانشجویی در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند نیز پس از تایید نهاد رهبری دانشگاه، بدون قرار دادن وثیقه می‌توانند از کشور خارج شوند.

وی افزود: در سال 94، شش هزار و 500 دانشجو، سال 95، 26 هزار و در سال 96، 51 هزار دانشجو در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که انتظار می‌رود تعداد دانشجویان شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین امسال نیز افزایش یابد.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان تاکید کرد: امسال ستاد ملی اربعین دانشگاهیان در شهرهای نجف و کربلا مکان‌هایی برای اسکان دانشجویان فراهم کرده است. بسیج دانشجویی استان خوزستان، در مرزهای چذابه و شلمچه مراکزی را در قالب سفیران اربعین در نظر گرفته است که ظرفیت آن ها حدود 500 تا 600 نفر است. در این مراکز به دانشجویان سراسر کشور که مشکل خروج از کشور دارند، کمک می‌شود تا بتوانند به صورت قانونی از مرز خارج شوند. روز چهارشنبه هفته گذشته با قرارگاه شهید علم‌الهدی دانشگاهیان کشور جلسه‌ای تشکیل شد که یکی از مصوبات آن تسهیل در خروج دانشجویان از کشور بود.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان عنوان کرد: متقاضیان ثبت‌نام در پیاده‌روی اربعین که در سال گذشته از کشور خارج شده‌اند و بازگشت خود را به دفاتر بسیج دانشگاه‌ها اعلام نکرده‌اند، باید هر چه سریعتر به پایگاه بسیج دانشجویی مراجعه و بازگشت به کشور را اعلام کنند؛ در غیر اینصورت ممنوع‌ الخروج می‌شوند و از نظر سازمان نظام وظیفه، تخلف محسوب می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار