اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان:
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان ، گفت: هنوز 134 مدرسه چادری عشایری در استان خوزستان وجود دارد و یک هزار و 500 دانش‌آموز عشایری در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
حمید قنبری با اشاره به برچیده شدن مدارس چادری عشایری در گتوند اظهار کرد: در گذشته مدارس چادری عشایری مختلفی در گتوند وجود داشتند اما با پیگیری‌های انجام شده در نهایت تعداد این مدارس به 6 مدرسه رسید. در نهایت نیز با با همکاری بنیاد برکت، پیگیری اداره آموزش و پرورش و حمایت نوسازی مدارس توانستیم کانکس‌هایی را در این مناطق جایگزین مدارس چادری کنیم و جشن برچیده شدن مدارس چادری را در گتوند بگیریم.

وی افزود: در حال حاضر هنوز 134 مدرسه چادری عشایری در ایذه، اندیکا، لالی، سردشت، دزفول، شوش، الوارگرمسیری و صیدون باقیمانده است. قطعا تلاش می‌کنیم که مطالبات به حق دانش‌آموزان عشایری را که سالیان سال به تعویق افتاده‌اند را در نظر داشته باشیم و حداقل نیازهای ابتدایی این دانش‌آموزان را فراهم کنیم. شاید منابع دولتی نیز کفاف این را ندهد که همه مشکلات به صورت یک جا حل شوند. شاید بهترین راه برای رفع مشکلات این دانش‌آموزان در کوتاه‌ترین مدت ورود خیرین به این حوزه باشد.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: هم اکنون حدود یک هزار و 500 دانش‌آموز در مدارس عشایری چادری در سراسر استان در حال تحصیل هستند. از خیرین عاجزانه می‌خواهم به همان شکلی که در تامین لوازم تحریر و نیازهای دانش‌آموزان وارد شده‌اند به تامین سرپناه برای این دانش‌آموزان نیز توجه داشته باشند.  

وی اظهار کرد: امیدوارم در مناطق عشایری دیگر نیز ساخت و ساز فضای آموزشی استاندارد را به منظور برقراری عدالت آموزشی پیگیری کنیم. با توجه به استقرار این دانش‌آموزان در مناطق کوهستانی، صعب العبور و... باید تلاش کنیم حداقل تا اندازه‌ای که می‌توانیم شرایط آن‌ها را بهتر کنیم.

قنبری افزود: شاید تنها 20 درصد این 134 مدرسه چادری عشایری دو کلاسه باشد و با احداث یک مدرسه یک کلاسه بتوان مشکلات این دانش‌آموزان را حل کرد. برای برچیده شدن مدارس چادری به حدود یک میلیارد تومان نیاز داریم. با این مبلغ می‌توانیم فضاهای آموزشی چادری را به مدارس ساختمانی تبدیل کنیم البته اگر بخواهیم مدارس کانکسی را جایگزین این مدارس کنیم این مبلغ تقریبا نصف می‌شود.
منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
comment
0
0
comment انوقت در هفت شهیدان میلیاردی خرج کرده اند و بلا استفاده بجای دایر کردن یک مدرسه بزرگ در منطقه رفتن با 12 دانش آموز مدرسه راهنمایی قلعه راک را دایر کرده اندآقایان چرا پول را در روستاهای خالی از سکنه خرج میکنید آیا لازم است در روستایی با 4دانش آموز این همه هزینه کرد در صورتی که با جاره یک مینی بوس میتوان بصورت متمرکز در یک روستا مدرسه ای با امکانات بیشتر دایر کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار