اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

شوشان – حجت الاسلام جاسم موسی پور :

نقد فوق در خصوص طرح"‌پیشگیری از فساد و مدیریت تعارض منافع" ‌قابل تقدیر است چرا که نشان از توجه نگارنده به اهمیت موضوع است. در این خصوص در حد توان خود و وسع فضای مجازی نکاتی را تقدیم می کنم.

نخست اینکه این طرح اولین طرح شورای پنجم است و عمدتا وقت این شورا و شوراهای سابق به بررسی لوایح شهرداری معطوف بوده و این نکته برای یک نهاد سیاستگذار و پارلمان شهری بدون تردید یک نقطه ضعیف به شمار می آید و شورای شهر را به شورای شهرداری مبدل کرده است. متاسفانه اکثر شوراها بعلت درگیریهای داخلی و حاشیه ای و احیانا موضوع انتصابات و دخالت در معاملات و غیره، دوره خود را بدون تغییرات اساسی و ریلگذاری منطقی به پایان می رسانند و این در حالیست ‌که قانونگذار ظرفیت مناسبی را برای شورای شهر قائل است!

دوم اینکه اگر نگارنده محترمِ نقد فوق صفحه سوم متن طرح را ملاحظه میکردند در همان ماده یک تعریف تک تک واژگان و  اصطلاحات از جمله معرفی و تحدید واژه مورد نظر‌ِ ناقد یعنی"<‌بستگان>‌" به روشنی آمده است!(‌متن منتشر شده کامل طرح در کانال و پیج اینجانب قابل مشاهده است)

سوم اینکه روح این طرح مبتنی بر این است که نباید ناظر یعنی "شورا و یا مدیران ارشد‌" ‌با نظارت شونده دارای منافع‌ شخصی مشترک باشند تا منافع عامه در معرض فساد احتمالی قرار نگیرد.

چهارم در مقدمه طرح آمده است که این طرح به تدریج با یاری نخبگان تکمیل خواهد شد و فعلا تنها یک آغازست برای جلب اعتماد از دست رفته مردم به مدیریت شهری.

ضمن تشکر مجدد از توجه عزیزان ‌نکته قابل تذکر اینکه قبل از مطالعه دقیق موضوع و طرح مورد نقد نمیتوان نقد کاملی داشت. مع الوصف همین جا برای نشستی حضوری برای بحث و گفتگو در این خصوص اعلام آمادگی میکنم.

و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین

‌* پی نوشت : پیشگیری از فساد و مدیریت تعارض منافع یادداشتی ست نوشته علی عبدالخانی نویسنده خوزستانی // نقدی بر یک طرح شورایی // http://shooshan.ir/fa/news/92748

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار