اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
شوشان- مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان این که مسایل زیست محیطی از اولویت دولت های منطقه خارج شده گفت: خوزستان وقتی دچار بحران شود به ابر بحران و به چالش بزرگ منطقه تبدیل می شود .
به گزارش شوشان کیامرث حاجی زاده عصر شنبه در همایش بین المللی گرد و خاک در هتل نیشکر اهواز اظهار کرد: همه باید بپذیریم که خوزستان و کل منطقه و استان های همجوار به دلیل تغییر شرایط اقلیمی به این روز گرفتار شده اند.

وی افزود: بخشی از مشکلات به دلیل قهر طبیعیت نیست چرا که حدود ۵۰ درصد دستبرد انسان ها در ایجاد این مشکلات نقش دارد که این دستبردها باعث قهر طبیعت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: همچنین در حال حاضر در کشورهای همسایه توجه لازم به شرایط زیست محیطی نمی شود که آن نیز به دلیل مشکلاتی از قبیل حضور گروه های تروریستی در برخی از کانون های گرد و خاک و عدم دسترسی به این مناطق است.

وی با بیان این که خوزستان استانی است که تمامی شرایط و امکانات یک کشور را دارد گفت: پنج مدل آب و هوایی، ‌تنوع اقلیمی و ‌قومی ، بحث صنایع مادراز جمله نفت و گاز پتروشیمی ها ،صنایع فولاد و ‌نورد و نیشکر و سایر شرکت های زیرمجموعه و همچنین سدهای بزرگ و ۳۳ درصد آب های جاری کشور این استان را متمایز کردن است . 

حاجی زاده گفت: تا قبل از سال ۹۵ برنامه های موثری برای کنترل ریزگردها صورت نگرفته بود ولی بعد از فروردین ۹۶ مصوبه های خوبی اجرایی شد و اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد .

وی بیان کرد: همچنین در بخش مطالعاتی اقدامات خوبی صورت گرفته و اساتید دانشگاه ها و نخبگان ستاد مقابله با ریزگرد با عرق ملی و استانی با حرکت های خودجوش پای کار آمدند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان  گفت: مشکلات تالاب هورالعظیم پیگیری شد و ۱۰ هزار هکتار از کانون ریزگرد آب اندازی شد؛ تالاب شادگان احیا شد و حقابه تالاب ها داده شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال های اخیر حدود ۲۰ هزار هکتار از کانون های بحرانی استان نهال کاری شده و  ۴۰ هزار هکتار از کانون های ریزگرد مهار شد است.

حاجی زاده گفت: انتظار ما از سازمان های مردم نهاد در کشورهایی که مدافع محیط زیست هستند این است که مبلغانی شوند که سیاست های غلط منطقه و کشورهایی که مداخلات غیر بشری دارند را گوش زد کنند.

وی همچنین به انتقادهای برخی ها به فعالیت شرکت توسعه نیشکر استان اشاره کرد و گفت: بارها در استان بر اینکه چرا نیشکر در استان راه افتاده انتقادهای فراوان می شود اما نقدهای غیرمنصفانه ای بوده چرا که وقتی کانون های ریزگرد را می بینید همین نیشکر کانون ها را پر کرده است .

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
خدایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
comment
0
0
comment حاجی خوشم میاد که تو همه زمینه ها متخصص هستی و نظر میدی.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار