اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
اینکه بابت حضور نیافتن در جلسه شورا به بهانه متوسل شده و برای فرار از پاسخگویی به افکار عمومی، شیطنت اینجانب را عامل غیبت خود در جلسه اعلام کنند، بداخلاقی صرف است و در شأن منتخبان مردم نیست. چرا در یک هفته مانده به جلسه که دعوتنامه رسما به دست اعضای محترم رسید، اعتراضی نسبت به برگزاری جلسه در روز شنبه اعلام نشد و اکنون پس از حضور نیافتن آن هم در رسانه ها اعلام می شود.

شوشان : عبدالله کعبی رییس شورای اسلامی شهر آبادان در گفت و گو با شوشان در واکنش به اظهارنظر منتشر شده نایب رییس این شورا در یکی از رسانه ها گفت: اینکه بابت حضور نیافتن در جلسه شورا به بهانه متوسل شده و برای فرار از پاسخگویی به افکار عمومی، شیطنت اینجانب را عامل غیبت خود در جلسه اعلام کنند، بداخلاقی صرف است و در شأن منتخبان مردم نیست.

وی افزود: نائب رئیس شورا انتخاب روز شنبه برای حضور شهردار و برگزاری جلسه را شیطنت بنده به عنوان رئیس شورای شهر بیان  کرد در حالی که بنده موظفم طبق قانون عمل کنم و طبق قانون روز شنبه پایان زمان حداکثر 10 روز به شهردار بود؛ بنا به قانون نمی توانستیم روز دیگری پس از آن را تعیین کنیم. ضمن اینکه سوال این است چرا در یک هفته مانده به جلسه که دعوتنامه رسما به دست اعضای محترم رسید، اعتراضی نسبت به برگزاری جلسه در روز شنبه اعلام نشد و اکنون پس از حضور نیافتن آن هم در رسانه ها اعلام می شود.

کعبی در ادامه گفت: با وجود مکاتبات رسمی انجام شده و حضور و وظیفه شناسی عضو شورا که در بازداشت به سر می برد اما نائب رئیس که در روز برگزاری جلسه استیضاح در دفتر کارشان در شورا حضور داشتند حاضر به همراهی شرکت در جلسه و پاسخگویی شفاهی به مردم و اصحاب رسانه نشدند.

رییس شورای شهر آبادان خاطرنشان کرد : متاسفانه شهروندان اتفاقاتی شبیه آنچه در انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر آبادان در چند ماه گذشته رخ داد را شاهد هستند. پیامد این رفتارها به نفع مردم آبادان نیست. از دست دادن زمان و گرفتن تمرکز از اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری آبادان و صرف بیهوده ی انرژی و زمان برای پرداختن به حواشی خلاف مصالح شورای شهر و خواست مردم بوده و با قسم جلاله ای که اعضا بایستی به آن پایبند باشند در تناقض است.

وی گفت: بارها اعلام کرده ام که بنده به عنوان رییس شورا از ابتدا مشی بی طرفانه را در دستور کار قرار داده و بر همین اساس برای جلسه روز شنبه شرایط حضور یکی از موافقان استیضاح را در جلسه فراهم کردم اما چهار عضو محترم دیگر به دلایلی که روشن نیست از حضور خودداری کردند.این اوج کم لطفی است که اکنون برای فرار از پاسخ به افکار عمومی،اخلاق را زیر سوال برده و شیطنت رییس شورا را دلیل عدم حضور خود اعلام کنند.

عبدالله کعبی تصریح کرد: شورا محل مشورت و احترام به خرد جمعی است. بی احترامی به نظر جمعی اعضای شورا بی احترامی به قانون و به مردم است. وقتی در موضوع یا موضوعاتی تعدادی از اعضا نتوانند نظر حداکثری را جلب کنند راهش این نیست که با حضور نیافتن خود جلسات را از رسمیت خارج کرده و لغو کنند. این موضوع در حال تبدیل شدن به رویه است و دود آن به چشم شهر می رود.

رییس شورای شهر آبادان یادآور شد : مردم بهترین قاضی در این باره هستند و به زودی پای عملکرد همه ما را وسط می کشند و از ما به عنوان منتخبان خود پاسخ خواهند خواست. باید به جای بهانه گیری و فرار از پاسخگویی شهامت به خرج دهیم، با مردم صادقانه و شفاف حرف بزنیم و از عملکرد خود دفاع کنیم. مردم از هوش بالایی برخوردارند. مقصر دانستن دیگران و نسبت های خلاف به همکاران دادن، نه تنها اخلاقی نیست بلکه مورد پذیرش مردم نیز واقع نخواهد شد.

وی افزود : لذا از کلیه اعضا محترم شورا خواهشمندم اعتماد مردم به شورا را با پرداختن به مسائل حاشیه ای که نه تنها عملا دردی از مردم دوا نمی کند بلکه باعث آسیب به شهر و مردم شریف آبادان می شود؛ خدشه دار نکنند.

 کعبی در پایان بیان کرد: بهتر است به جای پرداختن به این حواشی به موضوعات اساسی و مشکلات شهر و خواسته های شهروندان توجه بیشتری شود و با خلوص نیت بدون در نظر گرفتن منافع شخصی  در جهت خدمت به مردم گام برداشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار