اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر دستورالعملی مبنی بر کاهش تعداد ساعت و عناوین درسی در برنامه هفتگی دانش‌آموزان سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم وجود ندارد و ما همچنان دارای 35 ساعت برنامه مصوب هفتگی لازم‌الاجرا برای این پایه‌ها هستیم.
عباس سلطانیان روز گذشته (22 آبان‌ماه) در حاشیه گردهمایی مدیران متوسطه دوم در اهواز، این گردهمایی را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: امسال سال بسیار مهمی در مدارس متوسطه نظری کشور است، به دلیل اینکه برای اولین بار پایه دوازدهم در کشور استقرار پیدا می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه با اضافه شدن پایه دوازدهم، دوره پیش دانشگاهی حذف شده است، اضافه کرد: یکی از نکات مهم در استقرار پایه دوازدهم توجه به مواردی نظیر کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و درسی در این پایه است. 

سلطانیان گفت: در گردهمایی مدیران متوسطه دوم در اهواز حساسیت‌های استقرار پایه دوازدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از همکاران خواسته شد که تمرکز خود را بر کیفیت‌بخشی به پایه دوازدهم قرار دهند، زیرا دانش آموزان پایه دوازدهم باید در پایان سال تحصیلی در امتحانات نهایی و کنکور سراسری شرکت کنند. 

وی با بیان اینکه نقش سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور سراسری از دلایل مهم دیگری است که لزوم کیفیت بخشی به پایه دوازدهم را افزایش می دهد، خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه دبیران برای تدریس کتاب‌های جدیدالتالیف، ارزشیابی مستمر دانش‌آموزان، برگزاری کلاس‌های فوق برنامه نیازمحور و توسعه پژوهش‌سراهای دانش آموزی از راهکارهایی است که کیفیت در پایه دوازدهم را افزایش می‌دهد. 

سلطانیان با اشاره به اینکه در حال حاضر 600 هزار دانش آموز در سراسر کشور مشغول به تحصیل در پایه دوازدهم هستند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های خوبی که در وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید انجام شده است و تلاشی که همکاران این پایه دارند، امیدوار هستیم که دانش‌آموزان پایه دوازدهم سالی سرشار از موفقیت را سپری کنند. 

وی در توضیح عناوین درسی که امتحان آن‌ها به صورت نهایی برگزار می‌شود، گفت: چند جلسه در رابطه با این موضوع در کمیسیون‌های زیر مجموعه شورای عالی آموزش و پرورش تشکیل شده است و بر اساس مصوبه 951 این شورا یکسری از دروس به عنوان دروسی که امتحان آن‌ها به صورت نهایی برگزار می‌شود، مشخص شده است که این مصوبه پس از تایید و امضا توسط ریاست محترم جمهوری، ابلاغ می‌شود. 

سلطانیان گفت: پس از مکاتباتی که با شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر لزوم سرعت بخشیدن به فرآیند ابلاغ این مصوبه انجام شده است، اعلام شد که این مصوبه در انتظار تایید رئیس جمهور است و به زودی ابلاغ می‌شود. 

وی بیان کرد: ساعت‌ها، عناوین و تعداد درس‌های موجود در پایه دوازدهم توسط سازمان پژوهش مبتنی بر اهداف موجود در سند تحول بنیادین مشخص شده است و بر اساس مصوبه 926 شورای عالی آموزش و پرورش که برای ما حکم قانون را دارد، برای دوره دوم متوسطه در شاخه های نظری در پایه دهم، یازدهم و دوازهم، 35 ساعت درسی وجود دارد که در ماده 11 آیین‌نامه دوره دوم متوسطه نیز به صراحت بر این موضوع تاکید شده است.
 
سلطانیان افزود: در حال حاضر دستورالعملی مبنی بر کاهش این تعداد ساعت و عناوین درسی وجود ندارد و آخرین مصوبه ما همچنان مصوبه 926 است. 

وي ادامه داد: از این رو در برنامه هفتگی دانش آموزان سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، 35 ساعت برنامه مصوب هفتگی لازم‌الاجرا داریم و این برنامه قابل تغییر نیست. 

سلطانيان، استان خوزستان را از استان‌های پرجمعیت در کشور دانست و گفت: تعداد دانش آموزان و مناطق آموزشی در این استان بالا است. در عین حال استان خوزستان با محدودیت هایی نظیر کمبود نیرو و فضای آموزشی رو به رو است اما به جهت داشتن همکارانی توانمند، با انگیزه و همراه در خوزستان، توانستیم در این استان در زمینه‌های مختلف موفقیت های زیادی کسب کنیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار