اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
معاون وزیر کشاورزی:
در حالی‌که دو ماه از فصل کشت می‌گذرد و هنوز نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی تصویب و ابلاغ نشده است، معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که رئیس‌جمهوری و وزیر کشاورزی پیگیر این مساله هستند تا به کشاورزان اجحاف نشود و به زودی این نرخ‌ها ابلاغ خواهد شد.
براساس آن‌چه قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب سال ۱۳۶۸ برای دولت مشخص کرده است، وزارت جهاد کشاورزی باید تا نیمه تیرماه هر سال نرخ‌های پیشنهادی خود برای خرید تضمینی محصولات ۲۴ گانه کشاورزی را به دولت پیشنهاد دهد و دولت نیز موظف است تا پیش از آغاز فصل کشت یعنی ابتدای مهرماه، این نرخ‌ها را بررسی، تصویب و ابلاغ کند. اما هم‌اکنون حدود ۶۰ روز از آن‌چه که قانون تکلیف کرده می‌گذرد و هنوز نرخی تصویب و ابلاغ نشده است.

در این رابطه یزدان سیف - مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی  درباره‌ علت تاخیر در ابلاغ نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی، اظهار کرد: این نرخ‌ها در شورای اقتصاد چندین بار مورد بررسی قرار گرفته است و با توجه به وضعیت موجود به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک تصویب و ابلاغ شود.

وی افزود: یکی از دلایل تاخیر در ابلاغ نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، حساسیت ویژه وزیر جهاد کشاورزی و رئیس‌جمهوری برای بررسی دقیق‌تر این مساله است تا در حق کشاورزان اجحاف نشود و نرخ‌هایی ابلاغ شود که کشاورزان از آن رضایت داشته باشند.

سیف همچنین درباره‌ این مساله که آیا نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی افزایش می‌یابد یا خیر؟ گفت: قاعدتا با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، نرخ‌ها نیز درصدی افزایش پیدا خواهد کرد و وزیر جهاد کشاورزی نیز پیش از این بر این مساله تاکید کرده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار