شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
عبدالوهاب پوررضا مسئول کتابخانه شهید رایگانی بخش ابوالفارس رامهرمز برای پیوند کودکان محروم با کتاب خودش به دامان طبیعت زده و برای آنها کتاب می برد.
عبدالوهاب پوررضا مسئول کتابخانه شهید رایگانی بخش ابوالفارس شهرستان رامهرمز برای پیوند کودکان محروم با کتاب خودش به دامان طبیعت زده و برای آنها کتاب می برد.

او به مناطق کوهستانی و صعب العبور می برد و کتابخانه سیارش را در دامان طبیعت می گستراند تا کودکان محروم این مناطق نیز طعم شیرین کتابخوانی را احساس کنند.

پوررضا اظهار کرد: بخش ابوالفارس با بیش از ۲۰ روستا در شرق و در فاصله ۶۰کیلومتری شهر رامهرمز واقع شده و با توجه به پراکندگی روستاهای منطقه و عدم دسترسی و فاصله زیاد با کتابخانه بر آن شدیم تا با اجرای طرحی نو و همچنین با رفع محدودیت ها و مشکلات طرح کتابخانه سیار را برنامه ریزی و اجرا کنیم. 

وی افزود: در این طرح که کتاب ها را با وسیله نقلیه شخصی به مناطق مورد نظر منتقل و در دسترس دوستداران کتاب قرار می دهم.

مسئول کتابخانه شهید رایگانی بخش ابوالفارس شهرستان رامهرمز با تأکید بر رفع محدودیت ها به عنوان هدف اجرای این طرح تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح ایجاد شور و انگیزه در کودکان، ترویج فرهنگ کتابخوانی و انس با کتاب را فراهم می آوریم تا در  آینده شاهد تأثیر کتاب در جامعه از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشیم.

پوررضا بیان کرد: در قالب این طرح نشست های کتابخوانی و قصه خوانی را با حضور علاقمندان و کودکان در دامان طبیعت برگزار می کنیم تا نشان دهیم که در هر مکانی و با هر شرایطی می توان مطالعه کرد و با کتاب انس گرفت.

وی عنوان کرد: این طرح مورد استقبال فراوان کودکان در روستاها شده و توانستیم ارتباط بسیار خوبی را بین کودکان و کتاب برقرار کنیم.

مسئول کتابخانه شهید رایگانی بخش ابوالفارس شهرستان رامهرمز گفت: برای افزایش مطالعه باید کار را از دبستان و حتی پیش دبستانی و مهدک کودک ها شروع و مطالعه از سنین پایین نهادینه شود تا در آینده شاهد نتایج خوب آن باشیم.

پوررضا در پایان با اشاره به توان مالی ضعیف خانواده های این منطقه یادآور شد: بعضی از آنها حتی توان پرداخت هزینه کتب درسی یا تهیه لوازم التحریر کودکان خود را ندارند و یکی از دلایل اجرای این طرح از سوی کتابخانه شهید رایگانی تنگدستی این افراد بود.
گزارش: کوثر کریمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار