اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب :
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه اقدامات خوبی در بعد بومی سازی تعدادی از مته های حفاری انجام گرفته است، گفت: اکنون به مرحله خوبی از بومی سازی این کالای استراتژیک رسیده ایم.
احمد محمدی در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات نفت و حفاری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه صنعت نفت و حفاری از سال 88 با هدف توانمندسازی بخش خصوصی و ساخت داخل برگزار می شود.

وی افزود: این نمایشگاه تاکنون دستاوردهای ملموسی داشته و بخش قابل توجهی از کالای مصرفی در بخش های تولید، حفاری و اقدامات سطح الارضی و تحت الارضی بومی سازی شده است یا به سمت بومی سازی شدن آنها گام برداشته ایم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در بعد بومی سازی بخشی از مته های حفاری انجام گرفته است، تصریح کرد: از سال های گذشته برنامه ریزی شده بود که بتوانیم این کالای استراتژیک را بومی سازی کنیم و اکنون به مرحله خوبی از بومی سازی این کالای استراتژیک رسیده ایم.

محمدی ادامه داد: در صنعت نفت که یک صنعت بین المللی است، ارتباط با دنیای صنعت و سازندگان و در معرض دانش قرار گرفتن برای هر کشوری ضروری است اما با توجه به منابع خدادادی ایران نگاهی داریم تا بتوانیم نسبت به بحث بومی سازی تجهیزات و قطعات اقدام کنیم اما این به معنای قطع نگاه به دانش بیرون نیست.

وی عنوان کرد: نگاه مسئولان کشور این است که باید به سمت خودکفایی برویم که این یک نگاه کاملا صحیح است اما باید با دنیای بیرون نیز ارتباطات عزتمند داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم اقدامات مشترک دو سمت برد را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: این نمایشگاه زمینه ای برای ظهور ایده ها و پژوهش ها است تا سازندگان این پژوهش ها و ایده ها را مورد استفاده قرار دهند و بتوانیم پس از پایان هر نمایشگاهی یک سری از اقلام را  تجاری سازی و در کشور بومی سازی کنیم.

محمدی با بیان اینکه توسعه باید در همه ابعاد پلکانی باشد، گفت: بومی سازی هر قطعه ای نیاز به زمان، استراتژی و صبر و حوصله دارد تا موفق شود. باید با تعامل سازنده و درک مشترک از طرفین نسبت به بومی سازی قطعات اقدام و به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی در خصوص همکاری با شرکت های دانش بنیان عنوان کرد: باتوجه به رویکردی که وجود دارد با تعدادی از شرکت های دانش بنیان در حال همکاری هستیم و ممنوعیت و محدودیتی برای همکاری با این شرکت های داخلی و دانش بنیان نداریم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار کرد: یکی از کارهای اولویت داری که درحال پیگیری آن هستیم، حوزه اقدامات عملیات محور و قراردادهایی به شیوه EPCF است. در این زمینه از 28 مخزنی که مورد نظر بود، برنده مخزن آسماری میدان منصوری مشخص شده است.

محمدی ادامه داد: همچنین یک بسته توسعه ای برای مخازن واحدهای2، 3 و 5 اهواز وجود داشت که برنده آن نیز در بحث توسعه 28مخزن مشخص شده است. در این زمینه بر اساس برنامه زمانبندی که مورد نظر است برنامه های شرکت را در حوزه توسعه 28 مخزن اجرایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اهدافی که وزیر نفت بر آن تاکید دارد به کارگیری ظرفیت های راکد کشور پیش از انجام کارهای توسعه ای است، گفت: باید این ظرفیت های بالقوه را بالفعل کنیم و به بازار کار رونق ببخشیم و به طور عملی نشان دهیم که باید از ظرفیت های داخلی استفاده کرد.

محمدی در خصوص طرح های توسعه ای 28 مخزن عنوان کرد:  بحث های زیست محیطی و مسئولیت های اجتماعی را به صورت جدی پیش از انجام این طرح های توسعه ای مورد توجه قرار خواهیم داد و در کنار آن در بعد نگهداشت تولید و افزایش سطح تولید اقدامات لازم را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه 28 مخزن می تواند به اقتصاد کشور جانی دوباره ببخشد، گفت: مردم باید از آثار اقدامات انجام گرفته به صورت عینی منتفع شوند. مردمی که در کنار لوله های نفتی زندگی می کنند باید حس کنند با تاسیس این لوله ها زندگی آنها بهتر و زمینه برای توسعه مناطق آنها فراهم می شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار