اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
استاندار خوزستان تاکید کرد:
استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم آموزش عموم مردم در خصوص انجام اقدامات مورد نیاز هنگام وقوع حوادث طبیعی، گفت: بیشترین آسیب هنگام وقوع زلزله، به علت عدم آگاهی و آموزش وارد می‌شود.
 غلامرضا شریعتی در حاشیه برگزاری بیستمین مانور زلزله مدارس با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور" که امروز (7 آذرماه) در دبیرستان نمونه دولتی فدک اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای برگزاری این مانور اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌های خدمت‌رسان انجام دادند و همه دستگاه‌ها آمادگی خود را نشان دادند.

وی با اشاره به طرح دادرس هلال احمر، افزود: در این طرح دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را در خصوص انجام اقدامات مورد نیاز هنگام وقوع حوادث، دریافت می‌کنند و مورد آزمایش قرار می‌گیرند. 

استاندار خوزستان تصریح کرد: آنچه در بحث زلزله نقش اساسی و مهمی ایفا می‌کند موضوع آموزش همگانی است که باید عموم مردم آموزش لازم را فرا بگیرند. دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز باید بدانند در چنین شرایطی هر کدام چه وظیفه‌ای بر عهده دارند.

وی با تاکید بر لزوم آموزش‌ همگانی هنگام وقوع حوادث طبیعی، تصریح کرد: هنگام وقوع زلزله انتخاب مکان مناسب برای پناه گرفتن بسیار مهم است. بیشترین آسیب هنگام زلزله، به علت عدم آگاهی و آموزش وارد می‌شود که با اطلاع‌رسانی و عمومی کردن آموزش می‌توانیم مقاومتمان را در برابر زلزله افزایش دهیم.

استاندار خوزستان افزود: امیدواریم با برنامه‌های مختلف که در بحث مقابله با زلزله توسط دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شوند روز به روز آمادگی جامعه در مقابل چنین حوادثی افزایش یابد. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار