شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان از افزایش شوری آب رودخانه کارون و متعاقب آن سایر شهرهای استان خبر داد.

به گزارش مهر ، محسن پویا پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: 70 درصد شهرهای استان آب مورد نیاز خود را از کارون برداشت می کنند که این رقم 80 درصد جامعه شهری را شامل می شود.

وی با بیان اینکه کوچکترین تغییر وضعیتی در رودخانه کارون منجر به احساس وضعیت در تمام این شهرهای تحت پوشش می شود، افزود: به عنوان مثال در مقطع شوشتر میزان شوری آب 800 تا 900 میکرو موس بوده که در حال حاضر با افزایش 600 میکروموس این رقم به یک هزار و 500 میکروموس رسیده است.

پویا تصریح کرد: در حالت عادی، بیشترین میزان شوری آب را در شهر هندیجان با میزان هفت تا هشت هزار میکرو موس و کمترین شوری را در شهرستان مسجد سلیمان با ای سی 450 تا 600 شاهد هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود از سرمایه گذاری بخش خصوصی در استفاده از آب شیرن کن ها خبر داد و گفت: در مجموع 17 میلیارد تومان در این راستا سرمایه گذاری شده که 13 میلیارد تومان این رقم مربوط به شهرهای آبادان و خرمشهر و چهار میلیارد تومان نیز برای شهر هندیجان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان مجموع تولید آب را در استان خوزستان در سال گذشته 351 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: استان رتبه چهارم را در این زمینه در کل کشور کسب کرده است.

وی با بیان اینکه شش هزار و 157 کیلومتر شبکه آب در اختیار مردم قرار گرفته است، تصریح کرد: در بحث تصفیه خانه آب نیز 23 تصفیه خانه در سطح استان فعال هستند که از این تعداد چهار  تصفیه خانه در سال گذشته بهره برداری شده و در حال حاضر نیز سه تصفیه خانه در حال احداث هستند.

پویا به عملکرد شرکت آب و فاضلاب در سالهای 85 تا 90 اشاره کرد و افزود: در بخش انشعابات واگذار شده ، برای 142 هزار مشترک جدید این امکان فراهم شده که در مقایسه با 10 سال قبل این رقم رشدی معادل 55 درصد داشته است.

وی احداث خطوط انتقال آب را دراین دوره پنج ساله 275 کیلومتر عنوان کرد و گفت: شبکه آب نیز به میزان 823 کیلومتر توسعه یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان همچنین به توسعه173 کیلومتری خطوط انتقال فاضلاب اشاره کرد و گفت: در مدت مذکور شبکه جمع آوری نیز 635 کیلومتر افزایش یافته است و در مجموع 800 کیلومتر توسعه شبکه انجام شده است.

پویا با بیان اینکه پنج شهر جدید به 16 شهری که عملیات فاضلاب در آنها شروع شده، اضافه شده است، افزود: در حال حاضر شاخص بهره مندی از شبکه فاضلاب در استان خوزستان 32 درصد است که با اجرایی شدن این پروژه ها شاخص بهره مندی در استان افزایش می یابد.

وی با اشاره به پروژه های افتتاح شده اظهار کرد: در این دوره پنج ساله در بخش آبرسانی به شهرهای استان خوزستان 94 پروژه با اعتبار 225 میلیارد تومان ، در بخش اصلاح 128 پروزه و در بخش فاضلات 86 پروژه به بهره برداری رسیده است.

پویا به پروژه های مسکن مهر اشاره کرد وگفت: در این بخش تعهد شرکت آب و فاضلاب خوزستان 455 کیلومتر شبکه آب بوده که تا پایان سال 90 در حدود 457 کیلومتر شبکه اجرایی و به 43  واحد مسکن مهر تحویل داده شده است.

وی افزود: همچنین در بخش شبکه فاضلاب نیز در مجموع 108 کیلومتر شبکه  برای این واحدها اجرایی شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار