شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
مدیر آموزش و پژوهش سازمان بودجه و برنامه خوزستان:
مدیر آموزش و پژوهش سازمان بودجه و برنامه استان خوزستان گفت: امسال صرفا به پروژه‌هایی اعتبار تخصیص داده می‌شود که بتوانند مشکلی را حل کنند؛ به عبارت دیگر به پروژه‌هایی اعتبار داده می‌شود که کاربردی باشند.
قاسم سواری‌صنگوری در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و فناوری که امروز (10آذرماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان دبیری اجرایی هفته پژوهش و فناوری را بر عهده دارد. سعی کردیم برنامه متنوع‌تر از سال‌های گذشته داشته باشیم. برنامه‌های این هفته علاوه بر اهواز، در شهرستان‌های دزفول، بهبهان و خرمشهر نیز برگزار خواهد شد تا دانشگاه‌ها بتوانند دستاوردهای خود را ارائه دهند. 
  
وی عنوان کرد: توزیع اعتبارات پژوهش‌های کاربردی دستگاه‌ها و نظارت بر آن‌ها خارج از حوزه دسترسی و مدیریت استان خوزستان بود و استان هیچ نظارت و مدیریتی بر این پژوهش‌ها نداشت. با پیگیری‌های صورت گرفته در کارگروه پژوهش و فناوری استان خوزستان و با پیگیری استاندار، در راستای ماده 56 قانون تنظیم مقررات مالی دولت و دستورالعمل اجرایی توانستیم یک درصد از اعتبارات پژوهشی را که یک درصد هزینه‌های جاری استان است در اختیار دستگاه ها برای پژوهش قرار دهیم و نظارت بر توزیع اعتبارات که پیش از این در سطح ملی بود، در اختیار استان قرار گرفت. 
  
مدیر آموزش و پژوهش سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان بیان کرد: دستگاه‌هایی که در استان، اعتبارات استانی از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کنند، 25 دستگاه هستند. مابقی دستگاه‌ها که شامل بانک‌ها و شرکت‌های دولتی هستند به صورت ملی اعتبار دریافت می‌کنند و استان خوزستان نظارتی بر توزیع اعتبارات این شرکت‌ها ندارد. 
  
وی افزود: امسال صرفا به پروژه‌هایی اعتبار تخصیص داده می‌شود که بتوانند مشکلی را حل کنند. تفاوت این است که در سال‌های گذشته دستگاه‌های اجرایی پروژه‌هایی داشتند که نتوانستند مشکلی را در استان حل کنند. به عبارت دیگر به پروژه‌هایی اعتبار داده می‌شود که کاربردی باشند. 
  
سواری در ادامه داد : کمترین اعتبار تخصیص داده شده به پروژه‌ها 7 میلیون تومان و بیشترین 200 میلیون تومان است. از این اعتبار یک درصد بودجه استان خوزستان است. از 25 دستگاه اجرایی، 17 پروژه مصوب شده‌ است که به آن‌ها اعتبار تخصیص داده می‌شود. دستگاه‌های اجرایی باید فقط نیازها و مشکلات خود را بیان کنند تا بتوانیم از طریق مراکز علمی مشکلات را پیگیری کنیم. امسال از سامانه مدیریت و دانش توسعه استان بهره‌برداری شد که همه افراد متخصص می‌توانند دانش خود را در اختیار دیگران قرار دهند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار