اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: باشگاه‌های ورزشی نباید مواد نیروزای غیرمجاز را تبلیغ و زمینه رغبت و علاقمندی جوانان را به مصرف آن فراهم کنند.
به گزارش ایسنا، ‌سیدناصر عتباتی در نخستین همایش علمی مدیریت ایمنی در اماکن ورزشی در اردبیل اظهار کرد: جوانان با علاقمندی مضاعف همواره در میادین ورزشی و سالن‌ها حاضر می‌شوند که این فرصتی است تا ما مسایل فرهنگی، دینی، اعتقادی و ارزشی را در این فضاها به آنها انتقال داده و آموزش دهیم.

وی از سالن‌های ورزشی به عنوان سالم‌ترین فضای تربیتی و تعالی نسل آینده یاد و خاطرنشان کرد: فضاهای ورزشی شرایط مناسبی را برای جوانان در تخلیه انرژی مثبت و همچنین هیجانات آنها به وجود آورده و ضرورت دارد از این بستر بهترین استفاده را ‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: به جای گرایش جوانانمان به مواد مخدر و مشروبات الکلی بهتر است در فضاهای ورزشی آنها را به سالم‌سازی جسمی و روحی واقعی با استفاده از ابزارها و امکانات ورزشی سوق دهیم و تا حد امکان از تبلیغ و توصیه مواد نیروزا پرهیز کنند.

عتباتی ترویج و تقویت روحیه پهلوانی را در بین جوانان و نسل آینده در سایه ورزش ضروری خواند و گفت: در سایه تقویت چنین روحیه‌ای آسیب‌های اجتماعی به ویژه نزاع و درگیری‌ها به ویژه در بین هواداران رشته‌های ورزشی کمتر شده و فضاهای مطلوب‌تری را در سالن‌ها و میادین ورزشی شاهد خواهیم بود.

وی استان اردبیل را مهد تربیت و پرورش وزشکاران متدین و پایبند به ارزش‌های دینی و اعتقادی توصیف کرد و افزود: میزبانی این استان از مسابقات آسیایی و جهانی در سال‌های اخیر زمینه‌ای را فراهم کرده تا در سایه برگزاری این رویدادها آسیب‌های اجتماعی و شیوع آن به حداقل برسد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل همچنین به بحث کنترل و مدیریت اماکن ورزشی اشاره و تصریح کرد: حادثه ناگواری که در یکی از استخرها رخ داد و زمینه فوت سرپرست خانواده و فرزند او را فراهم کرد حکایت از ضعف کنترل‌ها و نظارت‌هایی بود که در این زمینه ورزش و جوانان و مسئولان اماکن ورزشی باید بیشتر از این نظارت‌های خود را تقویت کنند.

عتباتی مدیریت ایمنی را در اماکن ورزشی ضروری دانست و اظهار کرد: باید در ساخت اماکن ورزشی موارد ایمنی و حفظ سلامت ورزشکاران مورد توجه قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار