اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

شوشان - منصور فاضلی :

استعفاهای صوری و نخ نما شده را در مجلس بسیار دیده ایم . دیگر نه افکار عمومی به این نوع نمایش ها بهایی میدهد و نه مجلس جولانگه جولان این سر رشته بازی هاست .

چند روزی است که خبر استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان بدلیل حذف بودجه انتقال اب در خبر ها منتشر گشته .

البته این ترفند و شگردی ، در سیاست است و این رفتار یک نوع اهرم فشار تلقی میگردد به جهت امتیاز گیری از دولت و دولتیان و به ضرس قاطع باید گفت در عمل واقعیت ندارد .تا بوده این اهرام های صوری فشار را در مجلس شورای اسلامی شاهد بوده ایم که پس از چند ساعت یا یک روز کم لن یکن گشته .همین چندی پیش بود که نمایندگان خوزستان نیز بر چنین ابزاری اصرار ورزیدند و پس از چند ساعت یادشان رفت استعفا داده اند و روز از نو و «روزی» از نو و کما «فی السابق» به خدمت خلق خدا مشغول گردیدند.

باید خدمت عزیزان و نمایندگان محترم اصفهان عرض شود ، در زمانی که خوزستان درگیر جنگ بود زن و مرد .پیر و برنا .جوان و نوجوان زیر بمب و موشک و توپ و خمپاره ارزوی زندگی عادی چون شما را در سر میپروراندند ،شما و نمایندگان اسبق شما به بهانه اسیب دیدن پالایشگاه های استان خوزستان ، پالایشگاهی در اصفهان با چند برابر هزینه زیان ده و با لابی های پر قدرت برقرار کردید .که اصولا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و به یمن پمپ های فشاری قوی در مسیر این پالایشگاه ان را سرپا نگه داشته اید .صنعت فولاد نیز ایضا .فولاد صنعتی است که میباید در کنار اب فراوان باشد .وقتی اصفهان در منطقه کم ابی قرار دارد چگونه این صنعت در این استان قد علم نموده ، که اکنون دچار مشکلات عدیده گردد. و اما مایلم بازگردیم به موضوع اصلی زمانی که در سه دهه اخیر اب کارون را از سرچشمه با تونل های ایجادی پی در پی بدون اذن استان و با بودجه های هنگفت به یغما برده اید و انگاه که هیچگونه برنامه ای مدیریتی برای حوزه های ابی کشور در نظر نگرفتید تا بطریق اصولی و بنیادی اب را در کشور مدیریت نماید ، همان زمان که با لابی ها قدرتمند کشاورزی خوزستان را تا مرز نابودی پیش بردید.به فکر مردم خوزستان و مشاغل انها نبودید.؟؟

انگاه که با قدرت و نفوذ با انتصاب وزرای خودی به اهداف خود دست یافتید سهمی برای خوزستان در نظر نگرفتید ؟؟

اکنون که خوزستان غرق در مشکلات ریز گرده ها ، بی ابی  ، اب غیر قابل شرب که حاصل همان تفکر ناصواب وزرای منصوب شما گردیده و اینکه خوزستان و مردمانش را سالیان سال از نعمت اب شرب سالم محروم نمودید و کشاورزی و نخیلات را تا مرز نابودی پیش برده اید.یادتان به اب شرب موکلانتان افتاده .در نگاه شما سهم خوزستان کجاست ؟ تقاص این بی تدبیری ها را چه کسی پس خواهد داد ؟؟؟..

ایا بس نیست این بی مدیریتی و نا تدبیری .ایا موقع ان نرسیده تا از جامعه نخبگان و متخصصین اهل فن برای مدیریت اب در کشور و ایجاد یک برنامه کارشناسی مدون در حوزه ابی بهره ببریم ؟ ایا بس نیست لابی گری و انتصاب های غیر کارشناسی که این مصیبت حاصل همین نوع نگاه بوده و هست .

بهتر است بجای استعفای دسته جمعی .با همین قدرت به سوی استمداد از نخبگان و متخصصینی که سالیان سال به دلایل گوناگون از دایره اجرا دور مانده اند رجوع کنید و چاره کار را در مدیریت انها بیابید .مدیریت پیر و فرتوتی که در سیکل ازمون و خطا قرار گرفته اند و با خطاهای مکرر زندگی و معیشت میلون ها انسان را به سمت بحران سوق داده اند ، مدیرانی که در چهار دهه گذشته بکار گرفته اید دیگر جوابگو و چاره ساز نیستند و نیاز به تغییر دارند  .

چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست

سخن شناس نه‌ای جان من خطا اين جاست

والعاقبه للمتقین اللهم اجعلنا من المتقین

*مشاور عالی رئیس خانه احزاب استان خوزستان و عضو شورای مرکزی مجمع متخصصین خوزستان

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار