اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
اینکه به اروپا چسبیده‌اید، هفت ماه تجربه برای شما کافی نیست؟
امام جمعه مشهد تاکید کرد: اینکه به اروپا چسبیده‌اید، هفت ماه تجربه برای شما کافی نیست؟ در برجام توانمندی هسته‌ای ملت را که به خون جوانان توام شده بود، به پای امریکا و اروپا ریختید و با تصویب FATF و CFT، شخصیت این ملت را به پای اروپا، به امید نظر افکندن به شما می‌اندازید؟

به گزارش عصرایران به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: امروز، روز دانشجو است. ۱۶ آذر، دو خصوصیت در جریان اجتماعی ایران اسلامی دارد. خصوصیت اول اینکه ۱۶ آذر، یک تابلوی تمام‌نما تذکر و اعلام خطری است که به ما یادآوری می‌کند دشمن امریکا با ایران و ایرانی، دشمنی ۶۵ ساله است. خصوصیت دوم ۱۶ آذر آن است که نسل نخبه دانشجو و دانشگاهی را به این فکر وامی‌دارد که در صف اول مقابله با امریکا و زیاده‌خواهی استکبار جهانی قرار دارد.

۱۶ آذر عناد امریکایی‌ها را با ایران نشان داد

وی ادامه داد: در ۱۶ آذر سال ۳۲ که امریکایی‌ها محمدرضا شاه پهلوی ناپاک را به کشور بازگردانند و دولت ملی و مردمی مصدق را برکنار کردند، بنا شد معاون رئیس‌جمهور امریکا به ایران سفر کرده و اثر جنایت خود را ارزیابی کنند. در ۱۴ آذر، به خاطر بازگشت کاردار انگلیس به تهران، تظاهراتی در دانشگاه تهران و بازار ایجاد شد زیرا ایران رابطه‌اش با بریتانیا قطع کرده بود و بازگشت کاردار موجب شد تا جریان نخبه و بصیر در برابر حکومت ستم‌شاهی مقابله کنند. این تظاهرات در ۱۵ آذر ادامه یافت و قرار بود ۱۷ آذر این تظاهرات به خاطر ورود نیکسیون تداوم یابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به تشریح اتفاقات رخ داده در دانشکده فنی روز ۱۶ آذر سال ۳۲ پرداخت و اظهار داشت: این سه دانشجو خون‌شان در زمین دانشگاه ریخت در روزی که قرار بود فردایش معاون رئیس‌جمهور امریکا به تهران بیاید. فردای آن روز، معاون رئیس‌جمهور امریکا به دانشگاه تهران آمد در حالی که سالن دانشکده فنی به خون این سه دانشگاه رنگی بود و از دانشکده حقوق، دکترای افتخاری گرفت. این مسئله، عناد امریکایی‌ها را با این ملت و کشور نشان داد.

جنبش دانشجویی در جهت مقابله با امریکا عمل کند

علم‌الهدی با بیان اینکه از آن روز تا به امروز، ۶۵ سال می‌گذرد و عناد و دشمنی امریکا تا به امروز قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: این دشمنی چند برابر و روزافزون پیدا کرده است. اگر این فکر در انسانی ایجاد شود که در رابطه با امریکا تجدیدنظر کنیم، این فکر یا شیطانی است یا مالیخولیایی. آیا با این جریان معاند ۶۵ ساله می‌توان فکر دیگری کرد؟ آیا می‌توان مسئله دیگری را در جریان گذاشت؟

وی با خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: ۱۶ آذر، روز جنبش دانشجویی است که تا به امروز ادامه یافته و مظاهر مختلفی داشته است. جریان دانشجویی امروز به عنوان یک عامل فعال و اندیشمند در توسعه و پیشرفت علم و فناوری‌‌ در حال درخشیدن است ولی این توسعه باید جهت داشته باشد و این جهت باید در مقابله با امریکا باشد. یعنی جوانی اگر قرار است در عرصه علم و فناوری عمل کند، باید در عرصه‌ای که با امریکا بجنگند، عمل کند.

اروپا چیز جدایی از امریکا در جنایت علیه ملت ما نیست

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز سیاست خارجی ما با دشمن ۶۵ ساله باید از محور جنگ و ستیز با امریکا برخودار باشد، ابراز داشت:‌ در کودتای ۲۸ مرداد که امریکایی‌ها وارد شدند و ۶۵ ساله جنایت و دشمنی در کارنامه‌شان با ایران دارند، انگلیسی‌ها وارد شدند و انگلیس پای امریکا را باز کرد. این یعنی اروپا چیز جدایی از امریکا در جنایت علیه ملت ما نیست. اروپا همراه امریکا است. خدا به مسئولان ما بصیرت دینی اعطا کند.

علم‌الهدی با بیان اینکه هفت ماه است که امریکا از برجام خارج شده است، عنوان کرد: اینکه به اروپا چسبیده‌اید، هفت ماه تجربه برای شما کافی نیست؟ در برجام توانمندی هسته‌ای ملت را که به خون جوانان توام شده بود، به پای امریکا و اروپا ریختید و با تصویب FATF و CFT، شخصیت این ملت را به پای اروپا، به امید نظر افکندن به شما می‌اندازید؟ به خودمان فکر کنیم.

نسخه رهبری را کنار گذاشته‌اید

وی با بیان اینکه رهبری از چهار، پنج سال قبل برای ما نسخه دادند که اگر عملی می‌شد، مشکل گرانی، تورم، بیکاری و... را نداشتیم، یادآور شد: نسخه رهبری را کنار گذاشتید و به اروپا و امریکا چسبیده‌اید که نتیجه‌اش امروزش، پریشانی‌هایی را برای ملت ایران ایجاد کرده است. معیشت روز به روز تنگ‌تر و گرانی افزایش یافته است، دختران عقد کرده در خانه‌ها مانده‌اند و یخچال دو سه میلیونی ۱۵ میلیون تومان شده است. آن وقت شما به اروپا چسبیده است و CFT را تصویب می‌کنید و از شورای نگهبان به مجمع می‌دهید و در آنجا، با همراهی چند نفر، آن تصویب می‌کنید و هستی استقلال کشور را به پای دشمنی می‌ریزید که دشمنی‌ ۶۵ ساله‌اش رسوب کرده و هم هر روز بیشتر می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار