اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
شوشان - صباح مزبان پور:

توسعه پایدار، به معنی پذیرش استراتژی های کسب و کار و فعالیت هایی است که نیازهای بنگاه و ذی نفعانش را تامین می کند و از نیروی انسانی و منابع طبیعی که بنگاه در آینده به آنها نیاز پیدا می کند، محافظت می کند و آنها را توسعه می بخشد.

این تعریف که توسط کمسیون جهانی محیط و توسعه ارائه شده است،ذات مفهوم توسعه پایدار را می رساند و بیان می دارد که توسعه اقتصادی باید نیازمندی های یک بنگاه کسب و کار و ذی نفعانش برآورده سازد.

همچنین این تعریف، وابستگی کسب و کارها به منابع انسانی و طبیعی،سرمایه های فیزیکی و مالی را پررنگ می کند.این تعریف تاکید می کند که فعالیت اقتصادی نبایستی سبب وارد ساختن آسیب های جبران ناپذیر به منابع انسانی و طبیعی شوند.

به هر جهت تاکید بر این نکته قابل اهمیت است که توسعه پایدار نمی تواند توسط یک بنگاه واحد بدست آید.

توسعه پایدار یک فلسفه جاری(در جریان)

است که هر شریک در اقتصاد جهانی(شامل مصرف کنندگان و دولت) بایستی به آنها متعهد باشد و ما می بایست نیازهای امروز خود را بدون مقایسه توانایی نسل های آینده با نیازهای مربوطه شان ارضا می نماییم.

درمیان رهبران تجاری،در خصوص بهترین موازنه میان علائق شخصی و فعالیت های اجرایی در جهت خوب بودن برای جامعه، اجماع نظر وجود ندارد.برخی مدیران ارشد،اهداف عمده کسب و کار خود را کسب درآمد قلمداد می کنند.اما برخی دیگر،داشتن نقشی کلان در جامعه را هدف عمده کسب و کار خود می دانند.

برای مثال یک شرکت شیمیایی که یکی از تسهیلات آن آلاینده های زیادی در محیط ایجاد می کند، ممکن است تصمیم به جایگزین نمودن آن با یک تسهیلات موقرتر بگیرد.اما آیا شرکت باید در طول مدت زمان ساخت ۲ تا ۳ ساله، برنامه های در جریان خود را متوقف نماید و ریسک از دست دادن سهم بازار خود را بپذیرد؟یا باید علیرغم هزینه های جریمه و ارتباطات عمومی ناسازگار، به فعالیت های در جریان خود در کارخانه آلوده کننده ادامه دهد؟آقای " ویلیام مالیگان "، مدیر امور محیط زیست شرکت نفت و گاز شوْرون أمريكا،معتقد است امروزه محیط زیست یک مساله اصلی می باشد و می گوید:تعالی محیطی باید قسمتی از تفکرات استراتژیک باشد.در حقیقت،هرگاه مجبور به تغییر باشیم،اغلب فرصتها را کشف می کنیم.

بسیاری از مدیران ارشد، بر این باورند که تعقیب استراتژی های توسعه پایدار،سبب ایجاد شرایط مطلوب در کسب و کار می گردد.

طرح آقای " داوو " که در سال ۱۹۸۶ آغاز شد و بیش از ۷۰۰ پروژه ایجاد کرد و سبب صرفه جویی به میزان میلیونها دلار در سال گردید،بیان می کند که 

"کاهش اتلافها همیشه برای ما پول به همراه می آورد"

آقای "الینگتون"مشاور زیست محیطی معتقد است که اکثر مصرف کنندگان آمادگی پرداخت بهای بیشتر برای محصولاتی که در مواجهه با محیط،مسئولانه تر رفتار می کنند را دارند.

همچنین ایشان معتقد است که شرکت هایی که از درون تغییر می کنند، نسبتا به فشارهای خارجی ناشی از مصرف کنندگان و محیط گرایان می توانند آسانتر پاسخ دهند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حسن سواری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
comment
0
0
comment آقای مزبان پور انتصاب بجا و شایسته جنابعالی را تبریک گفته ضمنا برای شما آرزوی موفقیت روزافزون از درگاه احدیت راخواستارم .
فرمایشات بسیار متین و آموزنده شما نشان دهنده خلاقیت و استعداد بالای جنابعالی میباشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار