اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
شوشان - علیرضا نظری:

دلاریزه کردن اقتصاد کشور بعد از اعمال تحریم های ترامپ مانند کلاف سردرگمی است که  دراین روزها بخاطر بی تدبیری تیم اقتصادی دولت ۸۰ میلیون ایرانی گرفتار آن شده اند.

دلار وقتی به نوزده هزارتومان پرواز کرد آستانه تحمل دولتیان هم به سقف رسید و مداخله جدی دولت در بازار ارز شروع شد.
 سایر مجموعه های حاکمیتی هم  به میدان تقابل با موج گرانی دلار ورود پیدا کردند.

اگرچه طی دوماه گذشته، دولت دوازدهم موفق شد نرخ دلار را از نرخ ۱۹ هزارتومان به ۱۱ هزار تومان برساند اما این کاهش نرخ دلار به هیچ وجه در زندگی روزمره مردم ایران مشاهده نمی شود!
زمانی که دلار رکورد نورده هزار تومان را زد،، تمام کاسه و کوزه گرانی ها به پای انفجار نرخ دلار نوشته شد.

اما دولت با اهرم های امنیتی توانست  دلار را در مرز ده هزار تومان متوقف نماید و زمزنه بشارت سقوط دلار به زیر۱۰ هزارتومان هم به گوش می رسد!؟

شور بختانه این کاهش محسوس نرخ دلار هرگز نتوانسته کوچکترین گشایشی در حوزه شکستن تورم موجود جامعه ایجاد نماید بلکه روند معکوس گرانی اجناس و کالاهای مصرفی در بازار تشدید گردیده است.

برحسب ظاهر ارزش پول ملی ما بهبودی قابل ملاحظه ای را در برابر نرخ برابری دلار امریکا و سایر ارزهای خارجی  را پیدا کرده  اما قدرت خرید مردم نسبت به دوماه قبل به شکل کاملا محسوسی تنزل یافته است!!

صدا و سیما در بوق کرنا کرده است که انفجار آتشفشان نرخ دلار راکاملا خاموش شده است.

اما در آن روی سکه می بینیم که مردم از گرانی ها و افزایش نرخ تورم در رنج و عذابی بی سابقه صبح را شب می رسانند.

 پمپاژ منابع ارزی کشور به بازار ارز از طریق بانک مرکزی اقدام نابخردانه ای بود که مسولان پولی کشور بدون رعایت نقطه نظرات کارشناسان اقتصادی و زیرپا گذاشتن استانداردهای پولی بانک جهانی این خبط بزرگ را انجام دادند تا اعلام کنند تحریم های امریکا روی ارزش پول ملی ما اثری نداشته است.البته اگرچه در ظاهر به این هدف رسیدند اما به چه قیمتی؟

آیا آتش زدن به ۱۸ میلیارد دلار سرمایه ارزی کشو آنهم در آشفته بازار تحریم ها که امکان ارسال یک دلار به کشور وجود ندارد،حرکتی سودمند برای مردم و در راستای منافع ملی بوده است؟

قیمت ها در بازار کالاهای اساسی روز به روز بالاتر می رود،گوش کسی هم بدهکار اعتراضات مردمی نیست!

جالب است بدانید در این وانفسای گرانی وقتی مردم ایران به تماشای اخبار صدا و سیما می نشینند به تواتر می شنوند که نرخ دلار در بازار آزاد در سراشیبی سقوط و به مرز دو رقمی رسیده است.

اما افزایش قیمت گوشت و مرغ طی هفته گذشته،آه از نهاد مردم رابلند کرد.  در هر کوی و برزن سوال مردم حیران این است، چرا دولت در کاهش نرخ دلار موفق عمل می کند ولی در حل معضل گرانی ها و تورم عاجز و نا کار آمد است؟؟

به اعتقاد بسیاری از فعالان اقتصادی کاهش نرخ دلار و سکه تصنعی و مقطعی و بشدت متاثر از سیاست زدگی مسولان کشور است.

وزیر صمت از گرانی نرخ خودروی داخلی دفاع می کند.

مردم هم ناگزیرند اتومبیل های فاقد کیفیت داخلی را با گرانترین نرخ موجود در بازار بخرند و دولت هم حامی افزایش قیمت خودروهای بی کیفیت داخلی است؟

وزیر صمت در توجیه دفاع از افزایش نرخ خودرو می گوید:" قطعه سازان ما با توجه افزایش نرخ دلار نمی توانند با قیمت های قبلی خودرو تولید نمایند و بازار عرضه نمایند".

اگر این توجیه وزیر محترم را بپذیریم اکنون باید از دولت سوال کنیم حالا که قیمت دلار حدود ۵۰ درصد پایین آمده است قطعا خودرو سازان هم قطعات مورد سفارش شرکت های خودرو ساز را با توجه به دلار ده هزار تومان به فروش می رسانند و نرخ تمام شده اتومبیل پراید باید به بیست و دو میلیون تومان تنزل یابد!

نمی توان باور کرد دلار به ده هزار تومان رسیده باشد، اما پراید با دلار نوزده هزار تومان حدود ۳۸ میلیون تومان به مردم فروخته شود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار