اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
وقتی لایحه و طرحی در صحن مجلس تصویب شد مجمع نمی تواند آن را انطباق دهد وبه مجلس اعلام کند باید اصلاح شود و این اقدام یک بدعت خطرناک است و اختیارات قانونی مجلس را محدود می کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بازگرداندن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس خلاف اصل "۱۲۲"قانون اساسی است.

علی مطهری در گفت‌وگو با خانه ملت تاکید کرد: بازگرداندن طرح و لایحه ای از مجمع به مجلس کاری خلاف اختیارات است و مجمع صرفا می تواند بین مجلس و شورای نگهبان داوری کند و اگر براساس نظارت مجمع تشخیص بر اجرای سیاست های کلی نظری داشته باشد باید در ضمن برسی طرح و یا لایحه در مجلس نظراتش را اعلام کند.

وقتی طرح و لایحه ای در صحن مجلس تصویب شد مجمع اختیار بازگرداندن آنرا ندارد

وی افزود: وقتی لایحه و طرحی در صحن مجلس تصویب شد مجمع نمی تواند آن را انطباق دهد وبه مجلس اعلام کند باید اصلاح شود و این اقدام یک بدعت خطرناک است و اختیارات قانونی مجلس را محدود می کند.

به اعتقاد من مجلس باید در مقابل باز گرداندن لایحه CFT توسط مجمع تشخیص مقاومت کند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:ما بیش از هزار سیاست کلی داریم و این نوع عملکرد دست مجلس را برای قانون گزاری محدود می کند و اگر می خواهند این کار بشود باید قانون اساسی تغییر کند نه اینکه نقش یک شورای نگهبان جدید رو ایفا نمایند و به اعتقاد من مجلس باید مقاومت کند چرا که در چارچوب اختیاراتی که رهبری به مجمع تفویض کردن هم نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار