اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
وزارت نیرو برای استفاده از آب‌های نامتعارف، برنامه‌هایی را در نظر گرفته است که مطابق با همان برنامه‌ها نیز در حال‌ حرکت است.
وزیر نیرو گفت: گلوله‌هایی که باید برای باروری ابرها پرتاب می‌شد، تاکنون از خارج از کشور وارد می‌شد، اما در حال‌ حاضر توانسته‌ایم با ظرفیت داخلی، این گلوله‌ها را تولید کنیم.

به گزارش تسنیم ، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر طرح افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده و در نوبت طرح در هیات وزیران است.

وی افزود: با توجه به این که قرار است این طرح در بخش برق در فصول گرم سال اجرایی شود، لذا چند ماه زمان گذاشته‌ایم تا بعد از تصویب، اطلاع‌رسانی کامل صورت گیرد.

اردکانیان با بیان اینکه "هدف از اجرای این طرح، تنها تشویق مشترکان بدمصرف به خوش مصرفی است"، گفت: تمام تعرفه‌گذاری و جزئیات اجرای این طرح، اطلاع‌رسانی خواهد شد تا مشترکان بدانند در چه ساعاتی، چه وسایلی را با هدف کاهش مصرف استفاده کنند.

وزیر نیرو در پاسخ به اینکه طرح برخورد قیمتی با مشترکان پرمصرف چه زمانی تصویب می شود، گفت: این طرح در زمان مناسب تصویب می‌شود و ما نیز فرصت کافی برای اطلاع‌رسانی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای این مساله نیز نرم‌افزار مناسبی تهیه شده است تا مشترکان از میزان مصرف و هزینه وسایل برقی خود مطلع شوند.

اردکانیان در خصوص بارورسازی ابرها اذعان داشت: وزارت نیرو برای استفاده از آب‌های نامتعارف، برنامه‌هایی را در نظر گرفته است که مطابق با همان برنامه‌ها نیز در حال‌ حرکت است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر با تحقیقات و فناوری‌های انجام شده توانستیم در حوزه باروری ابرها به نقطه خوبی برسیم، بگونه‌ای که گلوله‌هایی که باید برای باروری پرتاب می‌شد، تاکنون از خارج از کشور وارد می‌شد، اما در حال‌ حاضر توانسته‌ایم با ظرفیت داخلی، این گلوله‌ها را تولید کنیم.

اردکانیان همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اعتراض نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به مسائل آب این استان گفت: هنوز با نمایندگان این استان جلسه‌ای برگزار نکرده‌ایم اما با تمام نمایندگان در رابطه با مسائل مختلف آب و برق جلسات منظمی را به‌صورت فردی و هم در قالب جلسات استانی برگزار می‌کنیم تا هر نوع ابهام و یا سوالی وجود دارد رفع شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار