اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
با ارایه یک طرح پژوهشی از سوی کارشناس شرکت ملی حفاری؛
با ارایه یک طرح پژوهشی از سوی یکی از کارشناسان ارشد شرکت ملی حفاری ایران مهار و کنترل کانون‌های گرد و خاک با ابداع و ساخت ماده هیبریدی امکان پذیر شد.
اصغر صادق آبادی رئیس مهندسی کالا و تجهیزات عمومی مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران در این باره گفت: حدود پنج سال روی طرح مطالعه و کار شد و هدف رفع مشکل گرد و خاک و ریزگرد در استان خوزستان بوده است.

این پژوهشگر برتر استان افزود: تحقیقات و بررسی‌های علمی به عمل آمده در این ارتباط منجر به دستیابی به تولید ماده‌ای سازگار با محیط زیست شده است که تجهیزات و مواد مورد نیاز آن در استان موجود است.

وی با بیان این‌که با توجه به وضعیت کشور از نظر بیابان‌زایی و خشکسالی باید در جهت توسعه پایدار یک اقدام مهندسی روی این کار انجام می‌شد، اظهار کرد: محصول اختراع تثبیت کننده هیبریدی خاک با قابلیت نگهداری رطوبت و ایجاد مرتع به ثبت رسیده و در مرحله تولید تجاری قرار دارد.

صادق آبادی با اشاره به این‌که در تولید این ماده از دانش کامپوزیت‌های زیستی استفاده شده است، گفت: با استفاده از این ماده، کنترل کانون‌های فوق بحرانی ریزگرد امکان پذیر می‌شود.

رئیس مهندسی کالا و تجهیزات عمومی مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران افزود: همچنین با استفاده از بذرهای مناسب می‌توان کانون‌ها را تبدیل به مرتع کرد و از آن استفاده تجاری به عمل آورد.

وی این طرح را فرامنطقه‌ای که صادرات آن برای کشور ارزآوری خواهد داشت، معرفی و خاطرنشان کرد: این طرح در بین 58 طرح به عنوان طرح برتر فناوری در زمینه بیایان‌زدایی و جلوگیری از طوفان‌های گرد و غبار از سوی جشنواره فناوری پارک‌های علم و فناوری کشور انتخاب شده است.

این پژوهشگر استان، همچنین طراحی و ساخت داخل دوپ لوله حفاری، گریس کابل‌های حفاری و سیمان کامپوزیتی چاه‌های نفت و گاز و استنت جذب شونده عروق کرونری قلب را در کارنامه اختراعات خود دارد.

صادق آبادی، دارای دکتری مهندسی پزشکی در بیومتریال است و تا کنون دو عنوان کتاب تخصصی و بیش از  80 مقاله علمی فنی تالیف کرده که این مقالات در نشریات معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسیده است. وی در در سال‌های 89 و 91 نیز به عنوان پژوهشگر برتر استان خوزستان انتخاب شده بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار