اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

شوشان - غلامرضا نوری علا :

هموطنانی که جنگ را دیدند و درک کردند نباید فراموش کرده باشند که همزمان با پخش آژیر قرمز، گوینده می‌گفت: آژیری را که می‌شنوید، آژیر قرمز است و معنا و مفهوم آن، اینست که حمله هوایی انجام شده یا خواهد شد.

پخش کلیپی از درگیری نماینده سراوان در مجلس با عوامل حراست گمرگ، آژیر قرمز است، حالا می‌خواهیم باور کنیم یا نکنیم، دقیقا مصداق این ضرب‌المثل کردی که می‌گوید: "شلوار مانع شنیدن صدای باد معده نمی‌شود".

در مقام داوری و قضاوت همه می‌دانیم دو طرف دعوا با سهم تقصیر کمتر یا بیشتر، مقصر هستند. اگر مامورین حراست گمرگ با احترام درخواست نماینده را رد می‌کردند، ممکن نبود دعوا شروع شود. در همین کلیپ رفتار بی‌اعتنای کارمند گمرگ، کاملا مشهود است و هر ایرانی طعم چنین رفتارهای متکبرانه و پر از تفرعن را از کارکنان دولت و سایر نهادهای حاکمیتی در هر رده و مقامی را تجربه دارند. از طرف دیگر نماینده مجلس هم تربیت نشده و جواب های را هوی می‌داند.

مدت‌هاست به این نقطه رسیده‌ایم و توجه هیچکس برای مقابله، جلب نشده است. روحانی، به معاونین و وزرایش اجازه‌ی دیدار نمی‌دهد. نمایندگان مجلس موانع را با تهدید برمی‌دارند. کسی جرات ندارد به قوه‌قضائیه بگوید؛ پشت چشم‌شان ابروست. و هیچ چیز سر جایش نیست.

کلیپ کاملا گویاست در درگیری قدرت‌نمایی بین قوای مملکت، مردمی که از ناکارآمدی و نادانی به‌ستوه امده‌اند، با عصبانیت نماینده یک قوه را بیرون می‌کند در حالی‌که به توصیه‌ی شما دخالت نکنید نماینده قوه‌ی دیگر بی‌توجهی می‌کند.

این کلیپ برای همه‌ی ما آژیر قرمز است، چه بخواهیم چه نخواهیم!

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار