اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
استاندار خوزستان:
امیدواریم به سمتی گام برداریم تا در صنعت نفت 100 درصد قطعات و وسایل مورد نیاز را بومی سازی کنیم.
استاندار خوزستان گفت: امیدواریم به سمتی گام برداریم تا در صنعت نفت 100 درصد قطعات و وسایل مورد نیاز را بومی سازی کنیم تا امکان اعمال هیچگونه تحریمی برای این صنعت که قلب کشور است وجود نداشته باشد و در این زمینه هیچ دغدغه ای نیز نداشته باشیم. 

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز یکم دی ماه در سی و نهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران روز به روز بر غنای علمی و توانایی مهندسی خود افزوده است و توانسته یکی از شرکت هایی باشد که بتواند در بازارهای مختلف خودنمایی کند.

وی با بیان اینکه اگر ایرانی ها بخواهند می توانند هر کاری را انجام دهند، افزود: این شرکت بار سنگین تولید نفت در کشور را به دوش می کشد و این مساله برای ایران اسلامی مایه مباهات است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در ابتدا کشور در حوزه نفت وابستگی داشت و این وابستگی مشهود بود اما خوشبختانه اکنون تعداد قطعات و وسایلی که برای تامین آن ها به کشورهای دیگر نیاز داریم به تعداد انگشتان دست رسیده است.

شریعتی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بحث بومی سازی قطعات مورد نیاز در خوزستان عنوان کرد: مته حفاری جهاد دانشگاهی خوزستان و پمپ درون چاهی ساخت دانشگاه شهید چمران اهواز با اقدامات و تلاش انجام گرفته در درون استان بومی سازی شده اند و مراحل تست های آزمایشگاهی را نیز گذرانده اند.

وی ادامه داد: امیدواریم به سمتی گام برداریم تا در صنعت نفت 100 درصد قطعات و وسایل مورد نیاز را بومی سازی کنیم تا امکان اعمال هیچگونه تحریمی برای این صنعت که قلب کشور است وجود نداشته باشد و در این زمینه هیچ دغدغه ای نیز نداشته باشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: طلای سیاه سهم عمده ای از بودجه کشور را به خود اختصاص داده است. در این زمینه تلاش های فراوانی در کشور در ادوار دولت های مختلف انجام گرفته است تا وابستگی اقتصاد ما به نفت کاهش پیدا کند، اما هنوز سهم نفت در اقتصاد کشور قابل اغماض نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نفت یک سرمایه بین نسلی است حتما باید آن را به سرمایه ای برای استفاده نسل های گوناگون تبدیل کنیم. ما نباید سهم نسل های آینده را برای خودمان بخواهیم زیرا این مساله خودخواهی است و نباید خودخواه باشیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: شرکت ملی حفاری باید خود را چابک کند و شرایطی را برای خود فراهم کند تا امکان رقابت با سایر رقبا را داشته باشد. این شرکت باید مقداری از تنومندی خود که باعث سنگینی آن است را بکاهد و بتواند به نحوی عمل کند تا با رقبای داخلی و خارجی رقابت کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار