شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
شوشان - سیدرسول موسوی:

جهت گیری آموزش و پرورش، توجه به منزلت و جایگاه معلم می باشد. (مقام معظم رهبری)

جهت گیری آموزش و پرورش باید به سمت برخورداری از عدالت باشد، یعنی آموزش و پرورش ما عدالت پرور تربیت کند، عدالت خواه تربیت کند ، عدالت ساز تربیت کند، چون عدالت ،آن ارزش والایی است که از اول تاریخ بشر تا امروز همواره مورد نظر و توجه آحاد بشر بوده است. ارزش ها به مرور زمان  به تحول نسل ها تغییر پیدا می کند .بعضی از ارزش ها از اول تا آخر ثابت هستند که از جمله این ارزش ها ،عدالت است. همه مسئولان و مردم باید بدانند که آموزش و پرورش و تربیت عمومی زیرساخت اصلی سعادت یک ملت و پیشرفت یک کشور و در جمهوری اسلامی، حرکت به سمت آرمان ها است.در این راستا وظیفه همه مسئولان و مردم این است که منزلت و جایگاه معلمان را در جامعه معرفی کنند، منزلت و جایگاه معلم آنگونه که اسلام معرفی کرده است در جامعه باید جا بیفتد. از دید مقام معظم رهبری منزلت معلم از معیشت آن مهم تر است ، باید آن عواملی که ذهنیت عمومی در ارتباط با منزلت معلم و بالا بردن آن در جامعه را شکل می دهند، کار پر حجم لازم دارد با این کار پرحجم باید جا بیفتد. باید جامعه بصورت گسترده و عمیق به این ذهنیت برسد زیرا که معلم یک مرجع است. معلم یک شخصیت والایی است و معلمی یک کار مقدس ، به همین دلیل و برای تحقق دیدگاه های مقام معظم رهبری ، آموزش و پرورش باید توسط افراد باتجربه ، کاردان ، دانشمند و متخصص اداره شود، دخالت افراد غیر متخصص تحمیلی و غیر مرتبط و غیر کارشناس ، جاذبه معلمی را از بین می برد و اسباب دلسردی را فراهم می کند، لذا انتصاب مدیران غیر همسو و بی تجربه ، دخالت عناصر قدرت طلب در امور مدارس و تحکمی برخورد کردن با معلمان بی انگیزگی و دلسردی فرهنگیان را به دنبال دارد، نمایندگان بجای حل مشکلات اساسی مردم، در انتصابات درون آموزش و پرورش بصورت مستقیم دخالت می کنند و برای رسیدن به خواسته های خود، بر وزیر فشار می آورند و او را تهدید به استیضاح میکنند .  نمایندگان با تکیه بر قانون اساسی ، چنین حقی ندارند، وظیفه آنان در قانون اساسی، وضع قوانین ، نظارت بر عملکرد دستگاهها و مسئولان نظام و حاکمیت و تصویب بودجه سالانه و لوایح مورد نیاز دولت و دیگر دستگاههای حکومت و حاکمیت است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار