اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۰۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با شوشان:
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمان یکی از مطالبه های اساسی و به حق مردم استان جلوگیری از انتقال طرح های انتقال آب میان حوزه ای است.

اقبال محمدیان در گفتگو با شوشان با اشاره به استعفای دسته جمعی نمایندگان مردم اصفهان در مجلس در هفته گذشته عنوان کرد: در همین راستا عصر امروز یکشنبه نشستی با حضور جمعی از نمایندگان مجلس خوزستان، دو تن از نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این نشست موضوعات مختلفی با محوریت انتقال آب کارون مطرح شد.

وی افزود: سال گذشته یک ردیف بودجه به صورت ویژه به منظور جلوگیری از طرح های انتقال آب کارون در مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شد. اعتبار این ردیف بودجه حدود هزار میلیارد تومان و از محل اعتبارات بودجه سال 96 بود. در همین راستا اعتبار 7 میلیارد تومان نیز از محل همین ردیف بودجه برای تدوین طرح مطالعاتی در این خصوص تخصیص داده شد.

نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه این بودجه به استان خوزستان داده نشد و در همین راستا مکاتباتی نیز با رئیس جمهور انجام و مقرر شد تا این موضوع از سوی دفتر ریاست جمهوری نیز به صورت جدی پیگیری شود.

وی تصریح کرد: در این زمان یکی از مطالبه های اساسی و به حق مردم استان جلوگیری از انتقال طرح های انتقال آب میان حوزه ای است. نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به صورت جدی به دنبال پیگیری این موضوع هستند.

محمدیان عنوان کرد: کاهش دبی رودخانه های استان مشکلات بسیاری همچون تشدید پدیده ریزگردها و خشکی مزارع و زمین های کشاورزی را برای شهروندان خوزستانی ایجاده کرده است. متاسفانه در این زمان حتی آب مورد نیاز برای اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهرها و روستاهای استان با مشکل نبود آب شرب نیز مواجه هستند گفت: متاسفانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصفهان به دنبال این هستند تا به بهانه انتقال آب شرب حجم قابل ملاحضه ای آب از رودخانه های خوزستان برداشت کنند. این نمایندگان در این زمان به دنبال انتقال آب از طریق کانال های طرح گلاب هستند. علی رغم اینکه این طرح متوقف شده اما کانال های آن به صورت کامل احداث شده اند.

نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان استان خوزستان در تلاش هستند تا مانع هر گونه تخصیص اعتبار و یا شروع مجدد طرح های انتقال آب شوند؛ مطالبه اساسی مردم خوزستان نیز همین است.

گفتگو از نیکامهر دیلمی/
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
اي داد بي داد از ظلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
comment
0
0
comment جناب آقاي اقبال محمديان
خواهشا فقط در حيطه كار و وظايف يك نماينده ملت بودن فعاليت نماييد كه دعاي خير مردم پشت سرتون باشه .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار