اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
مدیرکل امور عشایر خوزستان:
تا پایان سال قرار است 10 هزار سرپرست خانوار عشایری تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و منابع آن نیز تامین شده است.
علی‌رحم کریمی امروز 12 دی ماه در پنجمین جلسه شورای عشایری استان خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شورای عشایر در سه سطح شورای عالی عشایر کشور، شورای عشایر استان و شورای عشایر شهرستان برگزار می‌شود و در این شوراها مشکلات عشایر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس قوانین، سالانه دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌هایی وجود دارد که تکلیف دستگاه‌های اجرایی را در قبال عشایر مشخص کرده است و بر اساس این دستورالعمل‌ها دستگاه‌های اجرایی باید به وظیفه خود عمل کنند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: یکی از مواردی که اساس کار ما در شورای عشایر استان است، آن است تا وظایف دستگاه‌های اجرایی را در قبال عشایر پیگیری کنیم و شاهد اجرایی شدن این وظایف باشیم. در این زمینه در صورت اجرایی نشدن مصوبات، موضوعات را از طریق استاندار خوزستان پیگیری می‌کنیم.

کریمی با بیان این‌که آخرین سرشماری از عشایر در سال 87 انجام گرفته است، گفت: در سال 98 نیز قرار است سرشماری از عشایر استان مجددا انجام گیرد تا بر اساس آن سرشماری جدید نسبت به تصمیم گیری برای عشایر اقدام شود.

وی با اشاره به عملکرد 8 ماهه سال 97 و سال 96 ادامه داد: یکی از کارهای خوبی که در بحث حمایت از عشایر استان انجام گرفته، موضوع بیمه اجتماعی عشایر بوده است. در این زمینه 12 هزار و 395 نفر از سرپرستان خانوارهای عشایری تحت پوشش بیمه اجتماعی عشایر قرار گرفته‌اند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: شورای راهبردی بیمه عشایر استان با دستور استاندار قرار است تا باقی مانده سرپرستان عشایر استان را بیمه کند. در این زمینه به دنبال آن هستیم تا آمار سرپرستان بیمه شده خانوارهای عشایر را تا پایان سال 97 بالا ببریم.

کریمی ادامه داد: تا پایان سال 97 قرار است 10 هزار سرپرست خانوار عشایری تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و منابع آن نیز تامین شده است تا این تعداد سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند.

وی در خصوص اعتبارات تخصیص داده شده برای عشایر استان خاطرنشان کرد: در سال‌های 96 تا 97 جمع اعتبارات عشایر استان حدود 132 میلیارد تومان بوده و در این زمینه چیزی حدود 96.5 میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار