اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
فرماندار ایذه با بیان اینکه کارهای فرهنگی و اجتماعی موجب کاهش آمار خودکشی در این شهرستان شده‌اند، گفت: ایذه در سال گذشته بالاترین آمار خودکشی در خوزستان را به خود اختصاص داد. تا دی ماه سال 96 تعداد 30 مورد خودکشی و 325 مورد اقدام به خودکشی در ایذه رخ داده است که در سال جاری آمار خودکشی در این شهرستان به 17 مورد و اقدام به خودکشی به حدود 270 مورد رسیده است.
مصطفی سمالی در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی استان که امروز (15 دی‌ماه) در استانداری برگزار شد، پس از پشت سر گذاشتن اغتشاشات دی ماه سال گذشته، مقرر شد که نقاط ضعف و قوت شهرستان ایذه بررسی شود و این نقاط محور کار قرار بگیرد.

وی افزود: بنابراین مقرر شد در حوزه فرهنگی و اجتماعی کار شود. تهیه پروپوزال به این نتیجه منجر شد که شهرستان ایذه در وضعیت اجتماعی، دچار نوسانات و مشکلات حادی است. در همین راستا اقداماتی در سطح شهرستان انجام شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و نشاط‌آور در ایذه گفت: طبق بخشنامه‌ای که داریم باید  هر 10 روز یک برنامه فرهنگی در ایذه اجرا شود تا ناامیدی‌ها در سطح شهرستان کاهش یابد.

سمالی با اشاره به پیامدهای آبگیری سد کارون 3 و شهید عباسپور، گفت: در طول چند سال اخیر آبگیری این دو سد موجب شده است که بیش از 60 هزار نفر از جمعیت عشایری کوچ کرده و در ایذه سکونت کنند و همه موارد دست به دست هم داده‌اند که مردم در شهرستان ایذه با کالبد اجتماعی روستایی و زندگی در شهر، ادامه حیات می‌دهند.

فرماندار ایذه با اشاره به آمار خودکشی در سال گذشته در این شهرستان، گفت: ایذه در سال گذشته بالاترین آمار خودکشی در خوزستان را به خود اختصاص داده است. تا دی ماه سال 96 تعداد 30 مورد خودکشی و 325 مورد اقدام به خودکشی  در ایذه رخ داده است. در سال جاری تاکنون آمار خودکشی در این شهرستان به 17 مورد و اقدام به خودکشی به بیش از 270 مورد رسیده است. بخشی از کاهش آمار خودکشی در این شهرستان به علت اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ایذه مشکلات اجتماعی بیش از اندازه‌ای دارد، گفت: شهرستان ایذه بسیار محروم است. دورافتادگی ایذه موجب شده است که توجه به آن کم باشد. ایذه در حوزه‌های مختلف نیاز به نگاه خاص دارد زیرا ایذه بیشترین مشکلات اجتماعی را نسبت به دیگر شهرستان‌های خوزستان دارد.

فرماندار ایذه با اشاره به ارائه وام‌های اشتغال روستایی، گفت: بنیاد برکت تضمین 400 وام روستایی را داده است که 200 وام از این تعداد پرداخت شده و 200 وام دیگر در مرحله کارهای اداری است. 

سمالی بیان کرد: توسعه یک جامعه روستایی و نیمه‌شهری به درآمد و تولید بستگی دارد و اگر سطح زندگی مردم را ارتقا دهیم از مشکلات جلوگیری می‌شود و توسعه می‌یابیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار